januari

‘Docent in hart en nieren’ Arno Rijnders strijkt met de eer

dvhj2021

Arno Rijnders wint de Fontys Docent van het Jaar-verkiezing 2021. Er waren door de jury drie genomineerden geselecteerd uit 17 kandidaten. De andere genomineerden waren Marc Mussaeus en Bart Wernaart. De bekendmaking vond plaats tijdens de online Nieuwjaarsontmoeting.

In dit filmpje stellen de drie genomineerden zich voor.

De winnaar, Arno Rijnders van de lerarenopleiding Natuurkunde in Tilburg, is een ‘docent in hart en nieren’. Dat zei de jury van de docentverkiezing, die onder meer bestaat uit studenten van de medezeggenschapsraad.

‘Hij is er echt voor de studenten en behandelt hen als toekomstige collega’s’; ‘Hij heeft een goede didactiek en heeft het blended learning tijdens de pandemie perfect opgepakt'; 'Zowel vakkennis als persoonlijke aandacht zijn dik op orde’. De jury kwam complimenten te kort. Rijnders vond zowel de nominatie als het uiteindelijk winnen van de prijs ‘overweldigend’. “Het is een hele eer. Ik sta eigenlijk met mijn mond vol tanden, maar ben vooral blij dat mijn studenten zich welkom voelen in mijn lessen.”

Hij kan straks meedoen aan de landelijke verkiezingen, krijgt mediatraining en kan 1000 euro besteden aan eigen onderwijsvernieuwing.

Op basis van een eerder artikel uit Bron