Eindhoven,
september

Cabaretier Pieter Jouke gaat voor een dubbele marathon

Pieter Jouke

Cabaretier Pieter Jouke wil tijdens de theatertalkshow De Aanloop per se de volledige 42 kilometer op de loopband lopen. Zes dagen later wil hij dat kunstje nog een keer flikken, maar dan tijdens de echte marathon van Eindhoven.

Om tijdens de talkshow te finishen, start Pieter Jouke al eerder met lopen in het Parktheater. Rond 18.40 gaat hij van start om naar schatting 3 uur en 50 minuten later tijdens de show te finishen. Wie hem in de uren voorafgaand aan De Aanloop al wil aanmoedigen, is van harte welkom in de Philipszaal van het Parktheater.

De Aanloop is een initiatief van Fontys en de Marathon Eindhoven. Presentator Leon van der Zanden praat tijdens de talkshow met wetenschappers, sporters en psychologen over de opkomst van de technologie in het lopen, de psyche van de hardloper, het geheim van een goede trainingsopbouw en nog veel meer. Vanuit Fontys leveren de lectoren Steven Vos en Mark van den Heuvel, Alja Bosch van de Hogeschool HRM en P en Mark Janssen en Jos Goudsmit van Fontys Sporthogeschool een bijdrage. Daarnaast schuift onder andere Jelle Mastenbroek, de ontwerper van de nieuwe finish van de Marathon Eindhoven, aan.

De Aanloop vindt plaats op maandagavond 2 oktober in de Philipszaal van het Parktheater Eindhoven. Kaarten zijn hier verkrijgbaar.