Eindhoven,
november

Workshop bewustwording rondom sociale media, gevaren en mogelijkheden

Samenvatting

Fontys Hogeschool Pedagogiek in Sittard organiseert op woensdag 10 december van 18.00 uur tot 20.30uur een workshop over ‘bewustwording rondom social media’. De workshop is vrij toegankelijk voor iedereen die meer wil weten over dit onderwerp. Tijdens deze workshop worden de mogelijkheden en gevaren van social media in beeld gebracht.

Onze kinderen groeien op in een digitaal tijdperk vol met nieuwe mogelijkheden. Via het internet ligt de wereld letterlijk aan hun voeten. Facebook, Twitter, Snapchat, Instagram, Skypen, Viber, Kik, web-blogs, fora, Whatsapp… Allemaal ‘dagelijkse kost.’

Internet biedt prachtige nieuwe mogelijkheden, kennis is met één druk op de knop onder handbereik. En dat te bedenken dat al deze ontwikkelingen pas in de kinderschoenen staan! Deze moderne media heeft echter ook een keerzijde met eventuele gevaren die op de loer liggen. Moet je er iets tegen doen? Wat kan je er tegen doen?

De workshop

Tijdens deze interactieve bijeenkomst:

• Krijg je een kijkje achter de schermen van het internet. Met soms schokkende cijfers en beelden…. Om onder de aandacht te brengen wat voor gevaren en mogelijkheden er zijn voor kinderen;
  • Tips voor de ouders en professionals om meer inzicht te krijgen in het internet;
  • Tips om het gebruik van internet door kinderen bespreekbaar te maken;
  • Inzicht in het feit dat het niet uit maakt in welke groep een kind zit en/of welke leeftijd.

Het kernwoord tijdens deze workshop is ‘bewustwording’. Je wordt meegenomen op een weg langs ervaringen, beelden en gegevens. Hierbij word je als professional aan het denken gezet en je bewust gemaakt van de gevaren en de meerwaarde van de moderne media, én je eigen aandeel daarin.

De spreker

Lei Seuren heeft 34 jaar ervaring bij de politie waarvan 25 jaar als zedenrechercheur. Daarnaast geeft zijn adviesbureau al 9 jaar voorlichtingen op allerlei gebied waaronder de moderne media. De vraag om voorlichting rond dit thema werd steeds dringender. Vandaar dat hij met passie deze vraag is gaan beantwoorden in de vorm van voorlichtingsavonden en het geven van advies voor ouders, leerkrachten, betrokkenen en workshops voor de kinderen/jongeren.

Over FontysFlash

FontysFlash is een serie activiteiten van Fontys Hogeschool Pedagogiek Sittard. Vier keer per jaar wordt er een workshop gegeven, een lezing gehouden of een film vertoond, passend bij een actueel pedagogisch thema. De activiteiten zijn voor iedereen toegankelijk: studenten, docenten, contacten uit het beroepenveld, iedereen is welkom.

Deelnemen?

Woensdag 10 december vindt van 18.00 – 20.30 uur de Fontys Flash over moderne media plaats (locatie: Mgr. Claessensstraat 4, Sittard, lokaal 2.27c). Zeker een aanrader om je kennis en vaardigheden te vergroten en te verbreden!

Wil je deelnemen aan deze Fontys Flash activiteit in Sittard? Meld je dan onder vermelding van je naam, studentnummer en e-mail voor vrijdag 5 december aan via: fontysflash@live.nl

Via de Facebookpagina van Fontys Pedagogiek Sittard kun je ook op de hoogte blijven van de activiteiten die georganiseerd worden.

Noot voor de redactie

Noot voor de pers

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Erwin Hoek, tel: 08850 89326 of via mail: e.hoeks@fontys.nl