Tilburg,
oktober

Studenten Journalistiek houden je op de hoogte met een WhatsAppje

WhatsNew1

Vierdejaars studenten aan Fontys Hogeschool voor Journalistiek hebben in het kader van het project ‘Ondernemerschap & Innovatie’ het bedrijf What’s New opgericht, een nieuwsdienst via WhatsApp speciaal voor studenten.

Iedere ochtend sturen ze een audiobericht van maximaal 1,5 minuut via WhatsApp, met daarin de hoogtepunten uit het algemene nieuws. “We merkten dat studenten graag op de hoogte willen zijn van de actualiteiten, maar het lastig vinden om het bijhouden van nieuws in hun dagelijkse routine te verwerken”, zegt Bram Steijns, één van de oprichters. “We zijn daarom de uitdaging aangegaan om de drempel daarvoor zo laag mogelijk te maken. Met What’s New denken we dat voor elkaar te krijgen.”

Om je aan te melden hoef je enkel het nummer 0629875108 toe te voegen aan je contacten en er via WhatsApp een berichtje of leuk gifje naar te sturen. Als dat is gelukt , krijg je vanaf 23 oktober iedere dag een WhatsApp-bericht met de hoogtepunten uit het nieuws! (nooit meer dan één bericht per dag) Meer informatie vindt je op de Facebook-pagina van What's New: www.facebook.com/bijmeteenappje

Hieronder kun je luisteren naar een testversie van What's New.

Auteur: Dienst Marketing en Communicatie Fontys

Speel audio bestand