Eindhoven,

Onthulling nieuwe Eindhovense geluksplekken op 12 mei

Op donderdag 12 mei onthullen Fontys Hogescholen en het Parktheater Eindhoven samen met de Belgische geluksambassadeur Leo Bormans op het terrein van de Grote Beek de 14 nieuwe geluksplekken van Eindhoven. De plekken komen voort uit onderzoek dat het Parktheater en studenten van Fontys Hogeschool HRM en Psychologie de afgelopen maanden samen met Bormans hebben uitgevoerd. Vorig jaar werden de eerste elf Gelukplekken van Eindhoven onthuld. Wethouder Schreurs van de gemeente Eindhoven zal de plekken namens de stad in ontvangst nemen.

Op de 25 geluksplekken die Eindhoven nu rijk is vinden bezoekers tips en opdrachten die bijdragen aan een gelukkiger leven. Eindhoven is na Roerdalen de tweede Nederlandse gemeente en de eerste Nederlandse stad waar geluksplekken zijn ingericht. In België was de primeur voor Hasselt. De geluksplekken zijn gebundeld in een boekje dat vanaf donderdag verkrijgbaar is bij de VVV/Brandstore op het Stationsplein en bij de meeste geluksplekken. Bij de plekken worden ook borden geplaatst met de uitleg.

Het onderzoek naar de geluksplekken vond plaats in het kader van ‘Geluk voor Eindhoven’, de themaweek die het Parktheater en Fontys dit jaar voor de tweede keer organiseerden. De geluksplekken zijn een cadeau van Fontys en het Parktheater aan de stad.

De Eindhovense geluksplekken en de bijbehorende opdrachten zijn verzameld in een brochure die vanaf maandag verkrijgbaar is bij het VVV-kantoor en bij de meeste geluksplekken.

Geluksambassadeur Leo Bormans is de auteur van internationale bestsellers als ‘The World Book of Happiness’. Daarin verzamelt hij de wetenschappelijke inzichten over geluk van 100 professoren uit 50 landen. Dat boek is al in 12 talen vertaald (incl. Japans en Chinees) en werd door voormalig Europees Voorzitter Herman Van Rompuy cadeau gedaan aan alle wereldleiders. Meer informatie en achtergrond: www.leobormans.be en www.hapspots.org

Aansluitend aan de onthulling van de geluksplekken verzorgt Leo Bormans een lezing op het terrein van de Grote Beek. Wie daarbij aanwezig wil zijn kan zich aanmelden via: ml.del.prado@ggze.nl

Adres en locatie
De onthulling van de geluksplekken vindt plaats in het conferentiecentrum van de Grote Beek aan de Grote Beekstraat 26 in Eindhoven Het volledige programma van de onthulling van de geluksplekken is als volgt:

9.00 uur: Welkom door Hans Marechal, relatiebeheerder De Grote Beek
9.30-9.35 uur: Opening door Joep Verbugt, voorzitter Raad van Bestuur GGZE
9.35-9.50 uur: Toelichting door wethouder Schreurs
9.50-10.05 uur: Uitleg totstandkoming geluksplekken door geluksambassadeur Leo Bormans
10.20-11.00 uur: Koffie en bezichtiging bijdrage overige geluksplekken
11.00-12.00 uur: Lezing Leo Bormans