Eindhoven,
april

Grootste herberg van Nederland tijdens Fontys intro

Ruim 2000 nieuwe Fontysstudenten overnachten tijdens hun introductieweek in Eindhoven (24 tot en met 28 augustus) in het Klokgebouw op Strijp-S. Het voormalige Philipsgebouw is daarmee een week lang de grootste herberg van Nederland.

De herberg wordt gerealiseerd in nauwe samenwerking met Eindhovense woningcorporatie Trudo, de eigenaar van het complex.

Kennismaken
Het Klokgebouw is tijdens de introductie, die bij Fontys de naam Purple draagt, de uitvalsbasis voor de Eindhovense eerstejaars Fontysstudenten. Naast slapen staat ontmoeten centraal. De herberg krijgt twee slaapzalen en een grote gemeenschappelijke ruimte, aangekleed met banken, zitzakken en vloerkleden. Studenten kunnen in een studentikoze omgeving kennismaken met elkaar en Strijp-S, het nieuwe creatieve en culturele hart van Eindhoven.

Herkenbaar
Het Klokgebouw is een markant herkenningspunt voor de reiziger die de stad vanuit het noorden binnentreint. Tijdens de introductieweek is het helemaal een opvallend herkenningspunt: aan de buitenkant wordt het gebouw paars verlicht, de glazen koepel waar de klok van Philips doet die week dienst als vuurtoren.

Purple Introductieweek
De Purple Introductieweek is dé introductieweek voor alle 10.000 nieuwe Fontysstudenten in de verschillende lesplaatsen en vindt plaats van 24 tot en met 28 augustus. Nieuwe studenten krijgen hiermee een warme welkom en leren hun medestudenten, opleiding en de stad waar ze gaan studeren kennen. Een deel van de activiteiten vindt plaats in de stad waar de student gaat studeren, maar er is ook een groot festival voor alle Fontysstudenten op het terrein van de Beekse Bergen in Hilvarenbeek.

Boilerplate

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Erwin Hoeks, tel: 08850 89326 of via e.hoeks@fontys.nl

Kijk voor meer nieuws over Fontys op www.fontys.nl/nieuws of volg het via Twitter http://twitter.com/fontys of rss http://www.fontys.nl/rss/nieuws.aspx

Fontys Hogescholen is met 40.000 studenten de grootste hogeschool van Zuid-Nederland. Voor meer informatie over de verschillende opleidingen en lesplaatsen kijk op www.fontys.nl.

Fontys stimuleert groei door aandacht en uitdaging. Dat begint bij goed en inspirerend onderwijs. Fontys haalt het beste uit haar studenten en medewerkers. Groei in kennis en groei als persoon. Samen werken we aan ambities, aan het verwezelijken van dromen. Samen Denken we Groter!