Eindhoven,
februari

Fontys implementeert GradeWork

dsc-1884.jpg

Fontys Hogescholen en Xebic Onderwijs BV ondertekenden vandaag een overeenkomst voor de implementatie van de applicatie GradeWork waarmee studenten producten digitaal kunnen inleveren en waarmee docenten deze kunnen beoordelen.

Met de aanschaf van GradeWork wordt een efficiëntieslag gemaakt in de bedrijfsvoering én de kwaliteit van het onderwijs wordt verhoogd door het frequenter (en adequater) verstrekken van feedback richting de studenten. Binnen Fontys wordt er dagelijks bij de verschillende instituten, een grote diversiteit aan producten ingeleverd. Het kan hierbij gaan om een groepswerkstuk wat door één student namens meerdere studenten wordt ingeleverd of om een filmfragment wat door een student bij één specifieke docent moet worden ingeleverd. Ook kan het zijn dat een product door meerdere docenten beoordeeld moet worden of dat de docent of het bedrijfsbureau voor bepaalde producten een inleverperiode wil instellen. In GradeWork is dit allemaal binnen één applicatie mogelijk.

De aanschaf van GradeWork is het eerste van een aantal trajecten dat Fontysbreed wordt gevolgd om de digitale leer- en werkomgeving gestructureerd opnieuw vorm te geven met een aantal toepassingen die samen een geheel moeten gaan vormen.