Eindhoven,
september

Fontys Hogeschool Verpleegkunde wordt Fontys Hogeschool Mens en Gezondheid

tf.jpg

Met de start van het nieuwe schooljaar heeft Fontys Hogeschool Verpleegkunde een nieuwe naam: Fontys Hogeschool Mens en Gezondheid (FHMG). De naam in het Engels wordt: Fontys School of People and Health Studies.

Het instituut kent de opleidingen: Toegepaste Gerontologie, Management in de Zorg, Master Advanced Nursing Practice en Verpleegkunde. Daarnaast zijn er nog een aantal kortere scholingen en cursussen in de gezondheidszorg.

De naam Fontys Hogeschool Verpleegkunde dekte al een tijdje niet meer de lading van het instituut dat meer opleidingen dan alleen verpleegkunde biedt. De nieuwe naam is ontstaan tijdens een creatieve sessie met studenten en docenten: Fontys Hogeschool Mens en Gezondheid. Deze naam past goed bij het instituut omdat alle opleidingen bezig zijn met ‘mensen en gezondheid’. De naam is kort en krachtig, past binnen het merkenbeleid en is in lijn met andere namen binnen Fontys.