Eindhoven,
maart

Fontys Hogeschool Marketing en Management gaat samenwerken met Tilburg University

Sneller masterdiploma voor Fontys Marketing en Management studenten.

Fontys Campus Stappegoor Tilburg 4

Vanaf 2015 kunnen studenten van Fontys Hogeschool Marketing en Management (FHMM) sneller een universitaire vervolgopleiding bij de Tilburg University (TiU) afronden. Zij kunnen tijdens hun HBO-Bachelor een minor volgen die ook geldt als schakelprogamma voor de Tilburg University. Dit staat in een samenwerkingsovereenkomst die de twee onderwijsinstellingen op 30 maart ondertekenen.

Voordeel studieduur
Fontys studenten Commerciële Economie (CE), Small Business and Retailmanagement (SB&RM) en International Business and Management Studies (IB&MS) kunnen vanaf september 2015 een minor volgen bij Tilburg School of Economics and Management. Deze minor geldt dan ook als schakelprogramma voor een masterstudie als vervolg op de HBO-bachelor. Wanneer studenten het schakelprogramma hebben gehaald, kunnen ze na afronding van hun bachelor versneld de pre-master volgen. Dit levert een voordeel op in studieduur. Het doel van de samenwerking is om de doorstroom van het HBO naar het WO te bevorderen voor alle studenten van de opleidingen van FHMM. Het convenant is nieuw. Op dit moment bestaan er geen afspraken van FHMM met TiU over minoren en of schakelprogramma's.

Optimale voorbereiding
'We zijn erg blij dat we voor onze studenten binnen alle FHMM-opleidingen nu een dergelijk programma kunnen aanbieden en blij met TiU als partij', aldus Corrie Vinckers, directeur a.i. van FHMM en Annemarie van Alphen, teamleider van de opleiding CE, die aan de basis stonden van de gesprekken met TiU over de samenwerking. 'We verwachten dat we hiermee voor veel studenten een prachtige extra kans creëren om zich te onderscheiden tijdens hun HBO-bachelor, en om zich optimaal voor te bereiden op een masteropleiding bij TiU', aldus Annemarie. Het convenant gaat in het collegejaar 2015-2016 van start en loopt drie jaar.