Eindhoven,
december

Fontys Hogeschool Kind en Educatie werkt mee aan reisgids digitaal leermateriaal

Samenvatting

De Stichting Digitaal Leermateriaal heeft met een aantal partners, waaronder  Fontys Hogeschool Kind en Educatie een reisgids digitaal leermateriaal uitgebracht. De Reisgids Digitaal Leermateriaal is een praktische wegwijzer met bronnen, werkvormen, tools en rolmodellen voor digitaal leermateriaal in de dagelijkse onderwijspraktijk. Het is een hybride, crossmediale publicatie: boek en webapp.

reisgidsdigitaalonderwijs.jpg

Deze reisgids is gemaakt voor leraren in het basis- en voortgezet- en beroepsonderwijs. Hij bevat voorbeelden van digitale bronnen, tools, werkvormen en vele portretten van inspirerende rolmodellen.

Studenten en docenten van Hogeschool Kind en Educatie hebben hieraan ook hun bijdrage geleverd. De reisgids wordt in boekvorm verspreid over meer dan 25000 scholen in Nederland, Vlaanderen, Suriname, Aruba, Bonaire, Curacao, St. Eustatius en St. Maarten. Uiteraard is de reisgids ook in digitale vorm uitgegeven. De reisgids nodigt (aanstaande) leraren uit om hun bijdragen en ervaringen te delen en toe te voegen aan de reisgids. De studenten en docenten van FHKE blijven dat in de toekomst ook zeker doen.