december

Zevende editie ICTalent Awards 24 mei 2019 in De Effenaar

Fontys Hogeschool ICT deelt kennis, inspiratie en talenten

ICTalent_winner

Vrijdag 24 mei 2019 organiseert Fontys Hogeschool ICT de zevende editie van de ICTalent Awards. Met trots kunnen wij melden dat dit wederom in De Effenaar is! ICTalent Awards is dé competitieve showcase van Fontys Hogeschool ICT. Studenten van alle studierichtingen krijgen de kans hun beste werk middels 2-minute-pitches aan medewerkers, het werkveld, regionale media, medestudenten en familie te tonen. De winnaar ontvangt een waardecheque t.w.v. 2000 euro (per projectlid).

Onderdeel FHICT-Day
Afgelopen jaar was ICTalent Awards een programmaonderdeel van de FHICT-Day. Dit event (waarbij kennis, trots, inspiratie en succes delen centraal staat) werd op 29 mei 2018 voor de eerste keer georganiseerd. In 2019 wordt de tweede editie van de FHICT-Day georganiseerd, waarbij de finale van de ICTalent Awards in de grote zaal zal worden gehouden.

Delen van kennis en inspiratie
“Het is natuurlijk fantastisch om de grote zaal van De Effenaar als decor te hebben voor de finale van de ICTalent Awards. Zo prachtig om te zien hoe de studenten dan staan te stralen als zij hun idee pitchen aan een volle zaal vol met medewerkers, medestudenten, ouders en natuurlijk het werkveld, onze Partners in Education. Er worden diverse mooie projecten ontwikkeld bij FHICT. ICTalent is een middel om al die kennis en inspiratie te delen met elkaar. Zowel intern, maar ook met de buitenwereld in de Brainport regio. Daarnaast is het natuurlijk de ultieme kans voor het werkveld om in contact te komen met ondernemende ICT-studenten.” aldus Maartje van Hees, projectleider ICTalent Awards.

Voorrondes en halve finale
Studenten van alle studierichtingen kunnen zich opgeven voor een van de voorrondes. Die zijn in januari (29 & 31) en in april (9 & 10 april) op de locaties R1 Eindhoven en P2 Tilburg. Een jury zal hierbij een selectie maken voor de halve finale. Dit is een nieuw onderdeel en zal worden georganiseerd op Strijp TQ. In de halve finale worden uiteindelijk de beste acht deelnemers geselecteerd voor de grote finale in De Effenaar op 24 mei 2019. Daar komen ze lijnrecht tegenover elkaar te staan en zullen het publiek moeten overtuigen van de kracht van hun idee middels een 2-minute-pitch. In de “last battle” staan de drie deelnemers met de meeste stemmen. In deze battle worden de deelnemers kritisch ondervraagd. Een deskundige jury beslist uiteindelijk wie zich winnaar ICTalent 2019 mag noemen en naar huis gaat met de waardecheque twv. 2000 euro per projectlid.

Meer informatie? Ga naar FontysICTalent.nlof bekijk hier diverse videoproducties van afgelopen edities. Het online aanmeldformulier vind je hier.