november

Wie wordt Docent van het Jaar 2020?

DvhJ 2020

Nog twee weken kun je kandidaten nomineren voor de titel Docent van het Jaar 2020. Op 6 januari 2020 wordt de Fontys winnaar bekend gemaakt tijdens de Nieuwjaarsontmoeting. Fontys vaardigt deze kandidaat vervolgens af naar de landelijke verkiezing van het ISO. Vorig jaar was dat Cyriel Gielen van Fontys Hogeschool Pedagogiek. In dit filmpje vertelt hij nog eens hoe leuk het is om tot Docent van het Jaar te worden gekozen.

De winnaar ontvangt uit handen van het bestuur een cheque van € 1.000,- ten behoeve van innovatie in het onderwijs èn ondersteuning op weg naar de landelijke verkiezing in het voorjaar 2020. Aan de landelijke titel Docent van het Jaar wordt door het ISO een geldprijs verbonden, beschikbaar gesteld door het ministerie OCW.

Nomineren
Uiterlijk 1 december de nominatie doorgeven aan docentvanhetjaar@fontys.nl. Een aanmelding moet voorzien zijn van een motivatie die ingaat op de beoordelingscriteria.

Beoordelingscriteria
De onderwerpen waarop de beoordeling door Fontys en door het ISO onder andere wordt gedaan zijn:

• Passie voor het vak
  • Didactiek die aansluit bij de diversiteit in het onderwijs
  • Betrokkenheid bij de belevingswereld van de student
  • Creatieve onderwijsvisie en het gebruik van digitale leermiddelen
  • Instituut overstijgende samenwerking met collega’s
  • Voorkeur instituut overstijgende samenwerking
  • Delen van ‘best practices’.

Auteur: Jessy Kouwenberg