mei

Veel verbinding en inspiratie tijdens de ‘braindates’; kennisdeling kwaliteitsafspraken

Kwaliteitsafspraken braindates - Uitnodiging informatieve workshop 26 april 2022

We werken allemaal heel hard aan de kwaliteit van ons onderwijs en er gebeuren op allerlei plekken in de organisatie mooie dingen. Om deze kennis met elkaar te delen en elkaar te inspireren organiseerden het regieteam kwaliteitsafspraken en de strategische programma’s ‘braindates’; een workshop, speeddates en kennisdelingssessies. Hierin werden experts, instituten en imr-en met elkaar verbonden op de thema’s studiesucces, hybride leeromgevingen, docentprofessionalisering, blended learning, Strijp TQ en Empower Tec.

Veel interesse voor de actuele ontwikkelingen onder medewerkers en imr-leden
Op 26 april vond een informatieve workshop plaats voor betrokken collega’s en imr-leden. In één middag kregen de deelnemers zicht op de actuele ontwikkelingen rondom de thema’s studiesucces, hybride leeromgevingen, docentprofessionalisering, blended learning, Strijp TQ en Empower Tec. We kijken terug op een inspirerende middag, met een mooie mix van experts, betrokken collega’s en imr-leden.

Uit de evaluatie blijkt dat de deelnemers de bijeenkomst interessant en inspirerend vonden. Verhalen en inzichten nemen de deelnemers mee naar hun instituten. Wel bleek dat deelnemers voorkeur geven aan een andere opzet of vorm vanwege de lengte van de informatieve workshop. Ook is er behoefte om de bijeenkomst de volgende keer fysiek plaats te laten vinden.

“Goed om meerdere projecten kort uitgelegd te krijgen ondanks lange zit.”
     “Inspirerend. 'Braindates': bedankt voor het bijpraten, de boeiende inzichten, inspiraties en verbindende schakeltjes. Fontys-breed écht Sharing Community.”

Deze feedback neemt het regieteam kwaliteitsafspraken mee in volgende kennisdelingssessies.

Interessante thema’s uitgediept op de speeddates
Tijdens de speeddates in de week van 21 t/m 28 april werden specifieke vragen of thema’s van instituten uitgediept met een expert van een van de strategische programma’s.

Vragen die onder meer zijn uitgediept zijn:

• Hoe kunnen we hybride leren in het curriculum verwerken?
  • Op welke wijze kan ik de nieuwe docentrollen meer onder de aandacht brengen binnen mijn instituut?
  • Op welke wijze kunnen wij ons onderwijscurriculum meer blenden?
  • Op welke wijze kunnen wij nieuwe eerstejaars beter binden aan de opleidingen binnen ons instituut?

Roept dit ook bij jou vragen op? Dan ben je welkom om contact op te nemen met het betreffende programmateam. De contactgegevens vind je onderaan dit bericht.

Nog meer kennisdeling: laat je inspireren!
Vanuit de centrale programma’s hybride leeromgevingen, studiesucces en docentprofessionalisering worden verschillende interactieve, verdiepende kennisdelingssessies georganiseerd. Een aantal sessies hebben al plaatsgevonden en een aantal staat nog op de planning. Je bent hierbij van harte welkom. Neem een kijkje bij het aanbod:

Houd voor meer kennisdelingssessies Fontys nieuws in de gaten.

Meer informatie en contact
Heb je vragen of wil je meer weten over het programma kwaliteitsafspraken? Bezoek de website kwaliteitsafspraken voor algemene informatie en aansprekende (leer)opbrengsten of neem contact op met het regieteam kwaliteitsafspraken via kwaliteitsafspraken@fontys.nl.

Wil je meer weten over één van de strategische programma’s studiesucces, hybride leeromgevingen, docentprofessionalisering, blended learning, Strijp TQ of Empower Tec? Neem een kijkje op de website of neem contact op met het betreffende programmateam. De contactgegevens van ieder programma vind je ook op de website:

Auteur: Nancy van Amstel