Tilburg,
mei

Twee Fontysstudentes vereeuwigd aan de 'Wall of Fame'

Wall of Fame uitreiking 2018 - Maartje Krekelaar/Danielle van de Donk

Fontysstudentes Maartje Krekelaar (Johan Cruyff Academy - FEHT) en Daniëlle van de Donk (Johan Cruijf Academy - FEHT) zijn gisteravond vereeuwigd aan de 'Wall of Fame' van het Sports Center van Tilburg University. De hockeyster en voetbalster hadden de meeste stemmen gekregen tijdens de stemronde van de Wall of Fame verkiezing.

De dames kwamen als (voormalig) topsportstudenten in aanmerking voor de 'Wall of Fame' verkiezing, georganiseerd door Tilburg University, Fontys en Avans. Via een stemmingsronde werd bepaald welke twee studenten er uit de groep genomineerden van de drie organiserende scholen, de eer kregen om een plekje aan de muur te bemachtigen. Voor het tweede jaar op rij heeft Fontys een plekje veroverd aan deze muur. Vorig jaar won Fontysalumnus Bob de Voogd voor het eerst als hbo-student een plekje aan de Wall of Fame.

Tegels
Maartje kreeg haar tegel uitgereikt door Lars Hagen, opleidingscoördinator JCA (de topsportklas van SPECO) en SPECO bij Fontys Economische Hogeschool Tilburg. Een kleinere variant kreeg ze mee naar huis als aandenken. De grotere versie wordt later aan de muur in het Sports Center opgehangen. Daniëlle kon niet aanwezig zijn, omdat ze op dit moment in Londen zit voor haar sport en studie. Wel had ze een videoboodschap gemaakt waarin ze iedereen bedankte voor het stemmen. Lars Hagen nam voor haar de tegel in ontvangst.

Wie zijn ze?

• Danielle van de Donk, studente Johan Cruyff Academy aan de Fontys Economische Hogeschool Tilburg en voetbalster bij Arsenal en het Nederlands elftal
  • Maartje Krekelaar, studente Johan Cruyff Academy aan de Fontys Economische Hogeschool Tilburg en hockeyster bij hockeyclub ‘s-Hertogenbosch en het Nederlands elftal

Namens Fontys van harte gefelicteerd met jullie plek aan de muur!

Auteur: Bjorn Rommens