december

Tjeerd de Jong vertrekt bij Fontys

0 (1)

Per 1 maart 2020 neemt Tjeerd de Jong afscheid als directeur van Fontys Paramedische Hogeschool (FPH). Tjeerd treedt vanaf die datum in dienst als voorzitter van het College van Bestuur bij de Katholieke Scholenstichting Utrecht (KSU), een stichting met ruim 35 scholen in het primair en speciaal onderwijs.

Tjeerd is sinds 1 mei 2013 bij Fontys in dienst. Voordat hij bij Fontys aan de slag ging, werkte hij onder meer bij de Hogeschool Arnhem-Nijmegen als directeur van het Instituut Sport en Bewegingsstudies.

Het College van Bestuur spreekt zijn waardering uit voor de wijze waarop Tjeerd de Jong leiding heeft gegeven aan de FPH. ‘Tjeerd heeft het thema onderzoek binnen Fontys stevig gepositioneerd. En hij heeft in zijn instituut de afgelopen jaren een grote transformatie gerealiseerd. Deze nieuwe functie is dan ook een meer dan verdiende carrièrestap’, aldus Joep Houterman, lid van het College van Bestuur. ‘Wij wensen Tjeerd veel succes in zijn nieuwe werkomgeving bij KSU.’

Het College van Bestuur gaat zo spoedig mogelijk op zoek naar een nieuwe directeur FPH.

Auteur: Sander Peters