oktober

Test bij Fontys: buiten werken aan statafel op zonne-energie

Werken aan Solar Meet

Op campus Rachelsmolen in Eindhoven staat sinds vrijdag de Solar Meet. Daaraan kunnen medewerkers en studenten werken, vergaderen of brainstormen. De statafel heeft verschillende oplaadpunten, die volledig werken op zonne-energie. Het gaat om een pilot van drie weken.

Claudia van Riet is de ontwerper van de Solar Meet. Zij is ook coach bij de innovatiehub Circulaire Transitie van Fontys. Eerder ontwikkelde zij al een bank en picknickset op zonne-energie. Nu wil zij graag op de campus bij studenten en medewerkers testen hoe de Solar Meet bevalt. Je kunt er je tSmartphone en opladenelefoon via USB of draadloos opladen; er is ook een oplaadpunt voor de laptop.

Het idee voor de Solar Meet is tijdens de coronapandemie ontstaan, toen scholen en bedrijven dicht moesten. Er was veel behoefte om toch fysiek met elkaar af te kunnen spreken, een werkplek buiten maakt dat mogelijk. Het is bovendien gezond om af toe buiten en om staand te werken.

Feedback
De komende drie weken kun je dus de statafel op zonne-energie gebruiken. Claudia ontvangt graag feedback: Zou je de tafel gebruiken en zo ja voor welke werkzaamheden? Zo nee, waarom niet? Zou je de oplaadpunten gebruiken en zo ja, welke? Werk je wel eens staand, of buiten? Zo niet, wat is er nodig om dit wel te gaan doen? Zou je de tafel willen reserveren als werkplek? Mocht je je ervaringen willen delen, dan kan dat naar c.vanriet@fontys.nl.

Auteur: Petra Merkx