Succesvolle TUC voor Tilburg dag

DSC01755

Op maandag 3 mei vond een succesvolle eerste editie van de Tilburg University Cantus voorTilburg dag plaats. Deze dag is geintroduceerd om studenten nog meer te stimuleren om samen maatschappelijk actief te zijn en hen bewust te laten worden dat ze het hele jaar door de Tilburgse samenleving kunnen helpen. De TUCvoorTilburg dag is het moment voor alle verenigingen om een tafel voor de cantus op 8 september te verdienen.

Zo'n 200 Tilburgse studenten staken de handen uit de mouwen en hebben zich maatschappelijk ingezet voor Tilburg. Dit resulteerde in mooie acties, zoals het zich inzetten voor Stichting Leergeld door Serve the City, het uitdelen van rozen door fractie Front en een krattenactie door studievereniging Source voor het Rode Kruis. Ook de grote studentenverenigingen zette zich in. Zo raapte T.S.R. Vidar afval in de Spoorpark, Leijpark en de Piushaven, bakte T.S.C. St. Olof pannenkoeken voor Philadelphia en waste T.S.V. Plato auto’s om geld op te halen voor Stadsbomen Tilburg. De quiz voor ouderen georganiseerd vanuit de TUC was ook een succes.

In actie komen kan nog steeds. De makkelijkste manier is intekenen op een van de bestaande acties op de activiteitenpagina. Liever zelf iets op poten zetten? Dat kan ook. Maak je actie in dat geval wereldkundig op social media met #tucvoortilburg én stuur een mail naar extern@tilburguniversitycantus.nl.

De aftermovie die gemaakt werd door 'RocketOne' zie je hieronder.

Auteur: Jessy Kouwenberg
Tuc voor Tilburgdag 2021 V2