november

Start nieuwbouw op campus Rachelsmolen

R10

Het is zover. We starten met de bouw van een nieuwe leer- en werkomgeving op campus Rachelsmolen. Een nieuw onderwijsgebouw waar allereerst de studenten en medewerkers van Fontys Hogeschool ICT hun intrek nemen. Het wordt een open gebouw dat uitnodigt tot ontmoeting maar vooral tot samenwerking tussen studenten, docenten en het bedrijfsleven. Een dynamische leeromgeving klaar voor de toekomst.

Wat gebeurt er de komende weken?
De realisatie van een nieuw onderwijsgebouw heeft heel wat gevolgen. En hoewel de projectleiders van dienst H&F en de aannemer proberen om de overlast te beperken, het zal niet onopgemerkt blijven. Tijdens de bouw, die duurt tot ongeveer medio 2020, vragen we alle bezoekers van de campus met een aantal zaken rekening te houden:

• Vanaf 26 november kunnen motorrijders hun motor parkeren in de stalling langs R4 (bij Café 040). De motorrijstalling bij R3 is dan niet meer toegankelijk.
  • Vanaf 3 december leggen we een alternatief voetpad aan naar de hoofdentree van R3. Op dat moment is de parkeerplaats voor een deel niet meer beschikbaar.
  • Vanaf 10 december is het helemaal niet meer mogelijk om te parkeren op de parkeerplaats R3. Parkeer je auto in de parkeergarage of op andere open parkeerplaatsen op het campusterrein. Beter nog, kom met het openbaar vervoer of de fiets.
  • Vanaf 10 december wordt het bouwterrein ingericht. We plaatsen bouwhekken om het terrein en een bouwkeet aan de linkerzijde van gebouw R3.

Waarom al die bouw- en verhuisplannen?
Fontys wil meebewegen met alle technologische, maatschappelijke en economische veranderingen die op ons en onze studenten afkomen. Ons doel is om het onderwijs, maar ook de onderwijswijsomgeving, klaar te maken voor de toekomst. We maken een onderwijsomgeving waar leren, onderzoeken en werken in elkaar overlopen, maar ook een plek waar onze studenten zich thuis voelen.

Wat gebeurt er nog meer?
Op campus Rachelsmolen openden we deze zomer al een nieuwe parkeergarage. In de zomer van 2019 verhuizen vier technische hogescholen van campus Rachelsmolen naar de TU/e campus in Eindhoven. Dat zijn Engineering, Automotive, Toegepaste Natuurwetenschappen en Bedrijfsmanagement, Educatie en Techniek. Zij vinden nieuw onderdak in ‘de Rondom’, het voormalig TNO-gebouw.

Heb je vragen of opmerkingen? Mail ons via campusrachelsmolen@fontys.nl

Meer informatie over alle bouw- en verhuisplannen vind je op onze speciale facebookpagina Fontys bouwt aan jouw toekomst of op www.fontys.nl/bouwtaanjouwtoekomst

Auteur: Judith Tollig