Pers in Persoon: Jeroen Latijnhouwers

Jeroen Latijnhouwers

Jeroen Latijnhouwers is woensdag 29 mei om 17.00 uur de gast van Pers in Persoon in de Bibliotheek LocHal Tilburg. In dit terugkerende programma dat voorheen Perscafé heette, interviewt telkens een student van Fontys Hogeschool Journalistiek (FHJ) een bekende oud-student. Ondertussen kan het publiek vragen stellen. Ook via een Facebook livestream. Naast de persoon achter de pers geeft dit programma ook inzicht in de totstandkoming van publicaties en programma’s: wat gebeurt er allemaal achter de schermen?

De primeur is voor ‘local’ BN’er Jeroen Latijnhouwers (Berkel-Enschot); nieuwslezer en presentator. Na zijn studie bij Fontys Hogeschool Journalistiek is hij uitgegroeid tot een van de bekendste radio en tv-anchors van Nederland. In zijn loopbaan heeft hij gewerkt bij onder andere Omroep Brabant, RTL Sport, RTL-nieuws en bij Omroep MAX met het programma ‘Hallo Nederland’. Momenteel is hij de nieuwslezer van de ochtendshow van Giel Beelen op Radio Veronica. Dat combineert hij met Radio 5 waar hij in het lunchprogramma van Bert Haandrikman een rubriek heeft: het MAX Vandaag-bulletin.

Het interview door FHJ-student Luuk de Vocht vindt plaats in de Bibliotheek LocHal, Tilburg, de toegang is gratis en iedereen is welkom. Na het interview is er gelegenheid tot naborrelen in het Stadscafé of om te netwerken.

Pers in Persoon is een samenwerking van de Kennismakerij van Bibliotheek Midden Brabant en Fontys Hogeschool Journalistiek.Tilburg, 29 mei 17:00-18:00 uur, Bibliotheek LocHal, Burgemeester Brokxlaan 1000, Tilburg. Facebook livestream.

​Auteur: Brigit Goderie