Eindhoven,
augustus

Nieuwe parkeergarage Campus Rachelsmolen in gebruik genomen

parkeergarage

Fontys streeft naar een goede en duurzame bereikbaarheid van haar locaties. Dat is essentieel. Essentieel voor de kwaliteit van het onderwijs en de tevredenheid van onze studenten en medewerkers. Met de beoogde (geplande) nieuwbouw op campus Rachelsmolen van gebouw R10 (hoofdgebruiker wordt FHICT), komen veel autoparkeerplaatsen te vervallen. Om dit te kunnen compenseren is er een parkeergarage in de Zuidoosthoek van Campus Rachelsmolen gerealiseerd. Deze parkeergarage wordt op maandag 27 augustus officieel in gebruik genomen.

Autobereikbaarheid is belangrijk voor Fontys. Maar om naar de toekomst toe meer duurzaam bereikbaar te zijn stimuleert Fontys reizen met het openbaar vervoer en/of de fiets. Middels (met) diverse stimulerende maatregelen, zoals een volledige vergoeding OV, verbeteren en uitbreiden van de fiets-parkeervoorzieningen en het inzetten van (elektrische) dienstfietsen en dienstauto’s wil Fontys inzetten op een bewuste keuze in vervoerswijze door medewerker en student. De realisatie van de parkeergarage compenseert de parkeerplaatsen die komen te vervallen, maar biedt geen oplossing voor de parkeerdruk op piekmomenten. Daarom blijft het noodzakelijk dat er door medewerkers en studenten een bewuste keuze gemaakt wordt in de vervoerswijze die er gekozen wordt.

Wil je meer weten wat Fontys doet om duurzaam bereikbaar te zijn kijk dan hier.