Lectoren

Het onderzoek dat lectoren en hun kenniskringen doen legt de verbinding van kennis naar toepassingen in de praktijk. Kenmerkend voor deze onderzoekers is hun praktijkgerichte aanpak. Ze vormen zo een schakel tussen verschillende spelers: bedrijven, overheden, universiteiten en andere kennispartners. Dat werkveld vormt een inspiratiebron voor het onderzoek van de lectoren. En vervolgens versterkt het de kennisinnovatie in hun netwerken en de onderwijsverbetering in de eigen opleiding. Fontyslectoren doen onderzoek op tal van maatschappelijk relevante terreinen. Zij treden graag en met regelmaat op als deskundigen in radio- en televisieprogramma’s en in dagbladen en tijdschriften. Meer informatie over onze lectoraten vindt u op de pagina Onderzoek en lectoraten.

Omwille van de vindbaarheid zijn de lectoren vermeld in de kennisgebieden economie, educatie, kunsten, mens & maatschappij en techniek.