Lancering boek studiesucces: 'Samen het verschil maken'

3. FB-Instragram 1080x1080

Wat zijn we trots! Samen met de drie diensten Studentenvoorzieningen, Marketing en Communicatie en Onderwijs en Onderzoek zijn we in 2017 het Programma Studiesucces gestart met één gezamenlijk doel: het motiveren en ondersteunen van opleidingen en instituten bij het werken aan studiesucces. En inmiddels hebben we veel bereikt.

We hebben samen het begrip studiesucces op de kaart gezet. Door het ontwikkelen van projecten, experimenten, inzichten, netwerken, instrumenten, onderzoek, kennisdeling en consultancy. Door samen te lobbyen, samenwerkingen op te zoeken, te verbinden, te enthousiasmeren, te analyseren, te delen en te leren. We hebben een visie ontwikkeld die als rode draad door alle initiatieven loopt en een houvast geeft om de samenhang in dit complexe onderwerp te waarborgen.

Boek: 'Samen het verschil maken'
En we zijn nog niet klaar. We gaan verder. Maar niet voor we even stilstaan bij de ‘lessons learned’. Bij alles wat we samen voor elkaar hebben gekregen en in gang hebben gezet. En bij de plannen voor de toekomst, want die hebben we ook. Dit alles hebben we gebundeld in een boek. Een heus boek, want er is nogal wat om te vertellen.

En dit boek getiteld 'Samen het verschil maken' hebben we vanochtend officieel gelanceerd tijdens de Academy Studiesucces. Een editie met een feestelijk tintje dus. Door Hans Nederlof, twee studenten van de commissie Studiesucces en via verschillende workshops, werd stilgestaan bij de opbrengsten van het programma. Ook werd er vooruitgekeken naar de plannen voor de toekomst.

Bekijk het boek hier
Het boek vind je via deze link. Wil je liever een gedrukt exemplaar? Mail ons.

Trots
We zien het boek als een mooie terugblik, als inspiratiebron, als naslagwerk, als visitekaartje, als een antwoord op de vraag: hoe werk je aan studiesucces? Maar bovenal maakt dit boek ons trots. We hebben immers samen al veel bereikt. En zoals onze voorzitter Hans Nederlof het mooi verwoordde:

“Ga zo door, collega’s. Samen maken we het verschil voor onze studenten."
Hans Nederlof, lid college van bestuur
6. Website Studiesucces 1920x610

Meer informatie?
Wil je meer informatie over het werken aan studiesucces? Kijk dan op fontys.nl/studiesucces.Of meld je hier aan voor onze nieuwsbrief.

Auteur: Renske Nieuwpoort
Reacties (0)