december

Jan van Ampting directeur Programma 'Ondersteunende processen'

Jan van Ampting

Het College van Bestuur van Fontys heeft Jan van Ampting (52) per 1 januari 2019 benoemd tot programmadirecteur ‘Ondersteunende processen’. Het programma richt zich op een slimme toekomstbestendige inrichting van de bedrijfsvoering binnen Fontys.

Jan werkt bijna 19 jaar bij Fontys waar hij zelf ook in 1987 is afgestudeerd. Hij werkte in diverse financiële functies in de accountancy, bouw, catering en gastvrijheidsindustrie. In 2000 begon hij als docent Accountancy en Bedrijfseconomie bij Fontys Hogeschool Financieel Management en was daar ook MT-lid. In 2008 werd hij adjunct-directeur van Fontys Hogeschool voor de Kunsten en verantwoordelijk voor de financiën, bedrijfsvoering en in het control brengen en houden van De Kunsten.

In de afgelopen jaren heeft Jan aan diverse commissies, werkgroepen en klankbordgroepen deelgenomen. Ook is hij medeorganisator van de kennisbijeenkomsten voor medewerkers Planning & Control. Jan zal zijn werkzaamheden als programmadirecteur (3 dagen per week) combineren met werkzaamheden voor Fontys Hogeschool voor de Kunsten.

‘Gezien alle ontwikkelingen de komende jaren staan ook de onderwijsondersteunende processen in het hbo voor een enorme uitdaging’, aldus Jan. ‘Ik kijk er naar uit om samen met collega's van de instituten en diensten die processen binnen Fontys te verbeteren, de samenwerking tussen instituten en diensten te versterken en gezamenlijk met de student te gaan voor een optimale student journey.’

Het College van Bestuur heeft er veel vertrouwen in dat Jan van Ampting het programma ‘Ondersteunende processen’ op deskundige wijze zal leiden en daarmee de bedrijfsvoering binnen Fontys verder zal ontwikkelen.

auteur: Sander Peters