Eindhoven,
september

Help onze studenten aan woonruimte!

Eindhoven

Fontys werkt samen met onder andere de gemeente Eindhoven en andere onderwijsinstellingen aan een structurele verbetering van de studentenhuisvesting in de stad. Op de korte én de lange termijn. Daarmee is helaas niet voorkomen dat er dit jaar veel (internationale) studenten moeite hebben om een kamer te vinden. Ook in de media is de laatste tijd veel aandacht besteed aan dit probleem, dat overigens in veel Nederlandse studentensteden speelt.

Fontys vindt het belangrijk dat onze studenten een goede en betaalbare plek hebben in of dichtbij de plaats waar zij hun studie volgen. Het aantal studenten dat bij de start van dit studiejaar nog geen passende woonruimte gevonden is echter behoorlijk groot en in die situatie lijkt, gezien de situatie op de huizenmarkt, ook niet snel verbetering te komen.

Hans Nederlof, lid van het college van bestuur van Fontys, en zijn collega Nicole van Ummelen van de Technische Universiteit Eindhoven deden daarom gisteren in het Eindhovens Dagblad een oproep aan mensen in (de regio) Eindhoven om (tijdelijk) huisvesting aan een student ter beschikking te stellen of te verhuren. Diezelfde oproep is ook binnen de eigen community van medewerkers en studenten gedaan.

Wie (tijdelijke) woonruimte beschikbaar heeft, kan zich melden via studentenhuisvesting@fontys.nl. Via die weg gaan we vraag en aanbod zo goed mogelijk aan elkaar koppelen.

Mede namens de studenten alvast bedankt voor je hulp!

Auteur: Erwin Hoeks