Eindhoven,
februari

Geen geld voor business class en toch languit slapend in het vliegtuig? Het kan, zegt TU Delft

Innovation Origins

Geen geld voor een ticket business class en toch lekker languit slapen tijdens je vlucht naar New York? Delftse studenten hebben de oplossing bedacht en zijn daarmee genomineerd voor de Crystal Cabin Award 2020. Naast de slaapplekken hebben ze ook chaises longues bedacht en een driezitsbank die kan worden omgevormd naar drie slaapplekken. De ontwerpen zijn onderdeel van de interieurplannen voor het Flying-V project van Professor Peter Vink van TU Delft. De Crystal Cabin Award is de internationale prijs voor innovaties op het gebied van vliegtuigcabines en passagierservaring.

De Flying-V is een ontwerp voor een zeer energiezuinig type vliegtuig voor de lange afstanden en is een samenwerking tussen de faculteiten Industrieel Ontwerpen en Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek (LR) van TU Delft, en KLM. Het doel van het ontwerp is om de luchtvaart duurzamer te maken.

Lees verder op Innovation Origins.