april

Fontys-studenten Circulaire Economie storten zich op mondkapjesprobleem DELA

Samenvatting

Drie Fontys-studenten hebben van DELA de opdracht gekregen een onderzoek te starten naar een tweede leven van mondkapjes. Het artikel hierover werd maandag 11 april 2021 gepubliceerd in het Algemeen Dagblad.

matthias-heyde-dgaW1AJvKG0-unsplash

Drie Fontys-studenten hebben van DELA de opdracht gekregen een onderzoek te starten naar een tweede leven van mondkapjes. DELA gebruikt jaarlijks 325.00 mondkapjes die na gebruik op de restafvalberg terechtkomen en worden verbrand. Dat moet anders.

De studenten Marlou Duchâteau, Vic van Rooij en Frank van de Ven volgen de minor Circulaire Economie in Eindhoven. Drie maanden hebben ze hier de tijd voor. Dat er iets aan de mondkapjesafvalberg gedaan moet worden is duidelijk. Van de Ven: ,,De impact in de natuur is enorm. Overal zie je ze liggen. Maar ook als ze verbrand worden met het restafval komt de uitstoot in de lucht terecht.”

De studenten gaan met verschillende partijen in gesprek en benaderen het probleem vanuit verschillende facetten. Van de Ven: ,,We leggen alles naast elkaar en kijken naar het financiële en logistieke plaatje. Eind juni is het onderzoek klaar en presenteren we het rapport aan DELA.”

Het volledige artikel lees je hier op AD.nl.

Auteur: Anita Vliedberg, foto Unsplash

Geplaatst door: Michelle Breemans