Fontys nieuwe partner van ScienceGuide

asg

Fontys werkt samen met ScienceGuide, het podium dat het hoger onderwijs, de wetenschap en de kennissector verbindt. ScienceGuide biedt haar partners een podium om vanuit expertise en ervaring te publiceren over actuele zaken rondom het hoger onderwijs en onderzoek. Een publicatie op ScienceGuide geeft de gelegenheid om belangrijke onderwerpen onder de aandacht van een relevant publiek te brengen.

ScienceGuide is aanwezig in de haarvaten van het hoger onderwijs. Het volgt de actualiteit en biedt achtergrondinformatie waar verdieping vereist is. Voor de sector en de partners relevante onderwerpen krijgen daardoor doorlopende aandacht. Zo heeft ScienceGuide veel aandacht voor discussies rondom het bsa, werving, selectie, internationalisering, bekostiging, prestatiedruk, academische vrijheid, en onderzoek. Het blijvend volgen en tevens faciliteren van dergelijke discussies leidt zelfs regelmatig tot Kamervragen naar aanleiding van artikelen op ScienceGuide.

ScienceGuide is niet alleen een journalistiek onafhankelijk nieuwsmedium, het is ook een platform voor kennisdeling waar professionals uit het hoger onderwijs terecht kunnen om zichzelf te informeren over nieuwe onderzoeken en praktijken in het hoger onderwijs.

De partners van de community geven zichzelf een exclusieve voorsprong door in direct contact te kunnen treden met een groot deel van de kennissector. Ze kunnen zelf thema’s, onderwerpen en events agenderen en behandelen. Ook kunnen partners ScienceGuide attenderen op ontwikkelingen die voor de sector of voor henzelf belangrijk zijn. Door de inhoudelijke samenwerking tussen ScienceGuide en de partners gaat de berichtgeving verder dan eenmalige exposure.

Recent verscheen een artikel over de invloed van corona op de kloof tussen kansarme en kansrijke studenten van de hand van Fontysonderzoekers. Daar waar een publicatie eerst incidenteel was, is het met dit partnerschap de bedoeling dat er circa drie, vier artikelen vanuit Fontys op ScienceGuide gepubliceerd worden.

Artikel indienen
Iedereen die vanuit zijn expertise een artikel wil schrijven dat past binnen het profiel van ScienceGuide, kan contact opnemen met de redactie. De redactie biedt ondersteuning bij het kiezen van een invalshoek en een opzet die het artikel zo goed mogelijk onder de aandacht van de lezers brengt. Ook voor vragen, andere ideeën en uitnodigingen kan men bij de redactie terecht.

De redactie is bereikbaar via redactie@scienceguide.nl of 020 428 5371. Ook kun je contact opnemen met Monique van Laar van de dienst marketing en communicatie, m.vanlaar@fontys.nl.

Kijk voor meer informatie op https://www.scienceguide.nl/ en meld je hier aan voor de nieuwsbrief.

Auteurs: Frans van Heest (SG) en Monique van Laar