december

Fontys krijgt eigen glazen huis op campus Stappegoor

Studenten organiseren inzamelingsactie voor Het Vergeten Kind

Fontys Glazen Huis Tilburg 1

‘Voel je weer kind!’ Dat is het thema van een inzamelingsactie die studenten van Fontys Academy for the Creative Economy in het kader van 3FM Serious Request organiseren. Donderdag 15 december staat er van 10.00 tot 22.00 uur een Glazen Huis op campus Stappegoor in Tilburg. Niet alleen voor studenten, maar voor iedereen die geïnteresseerd is. De twintigste editie van Serious Request staat in het teken van Stichting Het Vergeten Kind.

Evenals Serious Request is de inzamelingsactie van Fontys georganiseerd rondom een aantal dj’s. Source Radio is het radiostation van Fontys Academy for the Creative Economy waar studenten kennis maken met het medium. Van 10.00 tot 22.00 uur kunnen bezoekers terecht bij het Glazen Huis om tegen een donatie hun favoriete nummer aan te vragen bij de dj’s van het radiostation.

Kind voelen
Daarnaast zijn er uiteenlopende activiteiten, georganiseerd door studenten van de verschillende opleidingen op de campus. Zo is er een silent  disco en een heus diner. Ook is er een springkussen.  ‘Wij organiseren een dag waarbij studenten en andere bezoekers uit hun dagelijkse sleur worden getrokken en zich weer even kind kunnen voelen, maar waarbij het besef aanwezig is dat dit niet voor ieder kind mogelijk is’, vertelt Neele Hermans, een van de organisatoren van het evenement.

Veilig opgroeien
Evenals de twintigste editie van 3FM Serious Request, van zondag 18 tot en met zaterdag 24 december in Amersfoort, staat de inzamelingsactie in het teken van Het Vergeten Kind. Deze organisatie zet zich in voor de naar schatting 100.000 kinderen in gezinnen met heftige problemen, waardoor ze niet veilig en liefdevol kunnen opgroeien. Met de actie op campus Stappegoor willen de studenten bewustzijn rondom de organisatie creëren, maar om de vergeten kinderen te helpen is vanzelfsprekend ook geld nodig. ‘We streven naar een bedrag van 5.000 euro’, aldus Hermans.

Doneren
Doneren kan op de campus, maar ook via de link:  kom in actie

Het Glazen Huis op campus Stappegoor is donderdag 15 december van 10.00 tot 22.00 uur te bezoeken. Het adres is Professor Goossenslaan 1, Tilburg. Voor meer informatie over de actie kunt u contact opnemen met Neele Hermans: n.hermans@fontys.nl.

Auteur: Paul Geerts