Eindhoven,

Fontys Journalistiek tekent convenant voor samenwerking met Omroep Brabant

Ondertekening_Convenant

Fontys Journalistiek gaat intensief samenwerken met een aantal grote spelers in de regionale pers. Vandaag zette Renzo Veenstra, hoofdredacteur van Omroep Brabant trots zijn handtekening onder het convenant.

Hiermee bezegelde hij een intensieve samenwerking met onze opleiding. Samen met BD, ED en BN De Stem is de omroep nu een Partner in Education van Fontys Journalistiek. Wij vinden het belangrijk dat onze studenten wegwijs worden in het werkveld van de journalistiek. En wie kan daar beter bij helpen dan de ervaren professional zelf?!

En dat het werkveld smacht naar goed opgeleide journalisten is duidelijk. “Het is belangrijk om jonge mensen enthousiast te maken voor het vak van journalist; goede, onafhankelijke professionals zijn steeds harder nodig in een tijd waarin de informatievoorziening verder versnippert”, aldus Veenstra.

Omroep Brabant zal de studenten regelmatig een kijkje in de keuken bieden. Dit zal gebeuren in de vorm van stages, onderzoeksopdrachten, bedrijfsbezoekjes en het geven van feedback op pitches en opdrachten. Daarnaast zullen de Partners in Education actief bijdragen aan het samenstellen van het curriculum en doen van onderzoek.

Door: Erwin Hoeks