‘Aan tafel’ - ontbijtsessie voor professionals over conflictscheidingen

Aantafel

In navolging van een reeks succesvolle ‘Aan tafel’- ontbijtsessies in de regio Hart van Brabant hebben Fontys Hogeschool Pedagogiek, Combinatie Jeugdzorg, de 21 voor de jeugd gemeenten, Amarant Groep en GGZ Oost Brabant de handen ineengeslagen om deze kennisbijeenkomsten ook in regio Zuidoost-Brabant neer te zetten. Op 7 juni vindt de ‘Aan Tafel’ in Veldhoven plaats over het thema ‘conflictscheiding’.

Als hulpverlener weet je hoe ingewikkeld het is om jezelf ‘staande’ te houden in situaties rondom conflictscheidingen. Je wilt professioneel en betrokken tegelijk zijn, zonder partijdig te worden en altijd het belang van het kind of de jongere voorop zetten. Hoe kun je met dit soort situaties omgaan en wat kun je bieden aan ouders en kinderen? Hierover hebben we een gevarieerd programma samengesteld.

Programma
Diverse professionals, waaronder een kindercoach, een ouderschapsbemiddelaar en trainer KUK (Kinderen uit de Knel) vertellen wat de problematiek rondom conflictscheiding inhoudt en wat het betekent voor kinderen en jongeren. Ook gaan ze in op hoe je de problematiek herkent, wat je als jeugdprofessional kunt betekenen en welke methodieken er gebruikt worden in de hulpverlening van gezinnen. Er is ook ruimte voor vragen aan een breed panel van sprekers en andere betrokkenen.

Over ‘Aan Tafel’-sessies
De ‘Aan tafel’ - ontbijtsessies zijn kennisbijeenkomsten voor professionals van de Jeugdhulpaanbieders, toegangsteams, maatschappelijke partners en docenten en studenten. Elke bijeenkomst staat in het teken van een thema, waarover een aantal professionals een presentatie geven. Vervolgens wordt er een ervaringsverhaal gedeeld. Tot slot gaan we in gesprek over wat dit betekent voor onze samenwerking en voor de jongeren die met dit thema te maken hebben.

Meer informatie en aanmelden
De ‘Aan Tafel’-ontbijtsessie van 7 juni vindt plaats in de Raadzaal van gemeente Veldhoven. Om 8.30 uur staan de broodjes klaar en om 9.00 uur start het programma. Om 10.30 uur ronden we de bijeenkomst af. Aanmelden kan viia deze link. Meer informatie: aantafelbijpedagogiek@fontys.nl of 06-23442071.

Over ‘Aan Tafel’-sessies
De ‘Aan tafel’ - ontbijtsessies zijn kennisbijeenkomsten voor professionals van de Jeugdhulpaanbieders, toegangsteams, maatschappelijke partners en docenten en studenten. Elke bijeenkomst staat in het teken van een thema, waarover een aantal professionals een presentatie geven. Vervolgens wordt er een ervaringsverhaal gedeeld. Tot slot gaan we in gesprek over wat dit betekent voor onze samenwerking en voor de jongeren die met dit thema te maken hebben.