Eindhoven,

Fontys Hogeschool ICT organiseert Big Data Insight op 15 juni

header-big-data

Sinds de succesvolle lectorale rede van lector Gerard Schouten getiteld "Big Data? Natuurlijk" op 1 december vorig jaar is het expertisecentrum Big Data van Fontys Hogeschool ICT officieel van start. Het doel van het expertisecentrum is het vergroten van de kennis en het gebruik van Big Data door het slaan van een brug tussen onderzoek, onderwijs en beroepspraktijk.

Een van de manieren waarop het expertisecentrum dat doet is het organiseren van zogenaamde ontmoetingsplaatsen: bijeenkomsten voor bedrijven en organisaties uit de regio die geïnteresseerd zijn in Big Data. Dit kan in de vorm van een borrel, een workshop of zoals komende 15 juni in de vorm van een mini-symposium.

Elke bijeenkomst biedt voldoende ruimte voor interactie rondom het thema Big Data, ook met onderzoekers, studenten en docenten van Fontys. De serie ontmoetingsplaatsbijeenkomsten heeft de titel "Big Data Insight" gekregen.

De Big Data Insight van 15 juni heeft als thema "hoe doe je Big Data?". In een serie korte presentaties geven professionals inzicht in uitgevoerde Big Data projecten. Rondom die presentaties worden discussies georganiseerd om van elkaar te leren en verbinding te zoeken. Uiteraard is er ook gelegenheid tot verder praten tijdens de koffiepauze of de borrel na afloop. De locatie van het event is het Natlab in Eindhoven en de toegang is gratis.

Aanmelden kan hier.

auteur: Marilyn Bailey