november

Fontys Arts Fair 29 en 30 november

Naast kunstverkoop een inspirerend programma van studenten FHK

Op vrijdag 29 en zaterdag 30 november aanstaande vindt Fontys Arts Fair plaats bij Kunsthandel Art Dumay in Nuenen. Tijdens deze Fontys Arts Fair worden BKR kunstwerken uit de Fontys kunstcollectie, uit de jaren ‘60, ’70 en ’80, voor verkoop aangeboden. Fontys wil hiermee dit gedeelte van haar kunstcollectie ontsluiten en een nieuwe plaats geven bij liefhebbers.

Naast de verkoop van kunst is er een inspirerend programma met optredens van verschillende studenten van Fontys Hogeschool voor de Kunsten (FHK). Het drietal Positive Vibrations trakteert het publiek op pop- en reggaenummers, Wouter van Weert een aanstormend talent, wil met zijn Nederlandstalige Indiefolk de mensen moed inspreken en voor de liefhebber van verhalende liedjes treedt songwriter Lennert Klaui op. Met zijn gitaarspel en zang neemt hij het publiek mee op een muzikale reis. Namens de dansacademie zullen derdejaars studenten Clara en Annelien het publiek trakteren op een duo-dans. Tijdens de gehele Fontys Arts Fair geeft theatercollectief Motjheu een performance met een sterk beeldend karakter en een dosis humor. Je zult Fontys Arts Fair met een glimlach verlaten.

Opbrengst voor het ondersteunen van jong talent
Naast het bekijken en het kopen van kunst – voor bedragen tussen de €30 en €350 – komt de opbrengst van Fontys Arts Fair geheel ten goede aan de ondersteuning van jong talent. Fontys Arts Fair wordt mede georganiseerd door studenten van de Academie voor Beeldende Vorming (ABV) van Fontys Hogeschool voor de Kunsten..

Voor en door studenten
Alle beschikbare werken zijn gefotografeerd en beschreven in een praktische website die geheel is opgezet en geconstrueerd door ABV studenten. Een overzicht van het aanbod is te vinden op de website www.fontysartsfair.nl

De openingstijden van Fontys Arts Fair zijn: vrijdag 29 november van 11 tot 17 uur en zaterdag 30 november van 10 tot 17 uur, Art Dumay, Cockeveld 4 te Nuenen.

Auteur: Mascha Arts