juni

Festival nieuws!

Mundial lezingen

Naar college tijdens Festival Mundial? Dat is veel leuker dan het klinkt! Op 23 en 24 juni vindt op Mundial het programma Science Stories plaats. Tussen het dansen, eten en drinken door kunnen bezoekers daar minicolleges van rond de 20 minuten volgen, georganiseerd door de Kennismakerij, Fontys Hogescholen en Night University.

Fontys student werktuigbouwkunde, Parham Madani vertelt je meer over Music & visual conversion. Het omzetten van vormen in muziek. Hoe klinkt een piramide? Hoe klinkt hij als je hem oranje maakt? Door het samenbrengen van visueel en geluid zijn de nieuwe innovatieve applicaties eindeloos.​

Romain Fleury, Fontys student elektrotechniek, geeft een lezing over sleeping technology. Iedereen verdient een fijne en ontspannen nachtrust. Hoe verbeter je de kwaliteit van de slaap en het moment dat je wil gaan slapen? Door middel van technologie creëer je de ideale omstandigheden voor jouw slaap. Muziek, licht, en andere facetten die hier van invloed zijn.

Verder kun je in twintig minuten wijzer worden over de blockchain materie, dat eigenlijk een simpel principe is. Kom er achter wat het principe achter blockchain is, welke misverstanden er zijn over blockchain (blockchain bullshit) en hoe een ethisch verantwoorde inzet kan zorgen voor een sociale impact en een gelijkere samenleving.

Veel Nederlanders vinden al die aandacht voor werkgeluk onzin. Ten eerste is werk toch vooral om een boterham met goed beleg te verdienen, en als je dan al graag een positieve werkomgeving wil dan kun je dat toch niet beïnvloeden. Je bent tenslotte geen directeur. Organisatiepsycholoog Timo Wesenaar heeft in zijn loopbaan met 10 verschillende banen ervaren dat je wel degelijk invloed kunt uitoefenen op je werkgeluk. Hij neemt je mee langs kleine en subtiele veranderingen die je zelf kun toepassen en die grote impact kunnen hebben.

Timetable

Wil je niets missen? De timtable van de hele programmering op zaterdag 23 en zondag 24 juni is hier te vinden

Lezing Dag Tijd
Fontys global impact with blockchain Zaterdag  14:00u
Fontys 3D Music Experience Zaterdag  18:00u
Fontys identiteit en werkgeluk Zondag  15:00u
Fontys How technology can improve sleeping Zondag  16:00u

.

Kennismakerij en Wagenmakerij

Mundial heeft samenwerkingen met innovatieve en creatieve partners uit Tilburg. De Kennismakerij is de ‘bibliotheek nieuwe stijl’ in de Spoorzone, dé plek voor het delen van kennis en verhalen. Mundial geeft al jaren een podium aan het creatieve talent van Fontys. Tijdens deze editie van het festival vindt de voorronde voor het Purple talent stage plaats in de Wagenmakerij.

(bron: Mundial)

Studenten van Fontys Hogeschool Journalistiek verzorgen ook dit jaar tijdens Festival Mundial reportages en interviews. Hun bijdragen zijn via Fontyslive op Twitter en Facebook te volgen.

Auteur: Eva Reemst