juli

De eerste studentondernemers zijn afgestudeerd op hun eigen bedrijf!

nielsb

Afgelopen studiejaar hebben de eerste Fontys studenten gebruik kunnen maken van de studentondernemersregeling (SOR). Een regeling waardoor ondernemen en studeren beter combineerbaar wordt. Verschillende studentondernemers zijn de afgelopen maand zelfs afgestudeerd op hun eigen bedrijf!

We feliciteren de afgestudeerde studentondernemers: Jeroen van den Eerenbeemt (Fontys Marketing en Management), Martijn Meeuws (Fontys Marketing en Management), Marco van Gils (Fontys Communicatie), Sven Wulms (Fontys Communicatie), Babette Broeren (Fontys ACI), Bart Sevenich (Fontys ACI), Niels Baeten (Fontys BEnT) en Robbert Fransen (Fontys BEnT).

Jeroen en Martijn studeerden af binnen hun eigen bedrijf Vliegen en Parkeren
Jeroen en Martijn bieden via hun online dienst Vliegen en Parkeren bezoekers een makkelijk en betrouwbaar te reserveren parkeerplaats bij verschillende vliegvelden in Nederland, Duitsland en België. Martijn concentreerde zich tijdens het afstuderen op de marktontwikkeling over de landsgrenzen, Jeroen heeft zich verdiept in een meer onderscheidend branding profiel. Er komen nu ook twee nieuwe dienstvarianten bij: Park-Sleep-Fly en de officiële parkeerdiensten van de diverse luchthavens zelf.

Marco van Gils studeerde af binnen zijn eigen bedrijf Student Concepts
Marco ontwikkelde het platform Student Concepts. Het platform biedt studenten de kans om in de toekomst zelf (school)opdrachten te kiezen naar eigen interesse. Hierdoor kunnen MBO, HBO en WO teams gevormd worden. Zodra studenten klaar zijn met hun studie hebben zij al praktijkopdrachten uitgevoerd en praktijkbeoordelingen. Beoordelingen die tellen en voor hun toekomst relevant zijn. Hiermee wordt de toekomst van ieder individu en zijn reis daar naartoe afgestemd.

Sven Wulms studeerde af binnen zijn eigen bedrijf Minded Motion
Sven Wulms is oprichter en eigenaar van Minded Motion. Minded Motion ziet de wereld als een grote speeltuin. Juist deze speeltuin willen zij delen met jongeren. Minded Motion is de grootste freerunning organisatie van Limburg en Brabant. Ze geven lessen en workshops aan jongeren in parkour en freerunning. Een acrobatische sport die steeds populairder aan het worden is.

Babette Broeren studeerde af binnen haar eigen bedrijf Customs by BB
Babette Broeren heeft Customs by BB opgericht in 2014. Nadat zij al enige tijd ervaring had opgedaan met het maken van portretten met acrylverf besloot ze haar verfpassie eens los te laten op haar andere passie: SNEAKERS. Babette maakte een YouTube filmpje van haar eerste custom sneakers. Onverwacht bleek dit filmpje erg vaak bekeken te worden en kwamen er veel reacties. Ondertussen heeft zij een goedlopende webshop waar je sneakers kan kopen die met de hand gecustomized worden, altijd uniek zijn en afgewerkt zijn tot in detail.

Bart Sevenich studeerde af binnen zijn eigen bedrijf Seventh Support
Seventh Support is een event partner in Zuid-Limburg. Seventh Support biedt de volgende diensten aan: Production, Support, Consultancy en Crew. Voor elk van deze disciplines heeft Seventh Support de kennis in huis en de contacten in haar eigen netwerk. Zo kan Bart je helpen een tof event te organiseren.

Niels Baeten studeerde af binnen zijn eigen bedrijf OneTwentyFour
OneTwentyFour is nog in de startup-fase. Met studenten uit Finland, Ierland, Litouwen en Nederland wordt gebouwd aan de app ‘OneTwentyFour’. Via deze app kan men zichzelf of een team presenteren. Het is de bedoeling dat teams en bedrijven hierdoor de juiste talenten vinden. Je krijgt de kans om jezelf of een idee te presenteren in één video van 1 minuut, 10 foto’s en 100 woorden. Het idee erachter is dat men sneller een geschikt talent kan scouten.

Robbert Fransen studeerde af binnen zijn eigen bedrijf CarDataPas
CarDataPas is het online platform voor auto onderhoud waarmee er een win-winsituatie gecreëerd wordt voor zowel de klant als het autobedrijf. CarDataPas faciliteert in het onderhoudsproces en helpt autobedrijven om zich te onderscheiden van de concurrentie door eerlijk, duidelijk en transparant te zijn over auto onderhoud. Het CarDataPas-platform biedt autobezitters inzicht in de onderhoudshistorie, de staat van het voertuig, de marktprijzen en het te verwachte onderhoud. Verder helpt het platform om technische zaken begrijpelijk door te vertalen en om nare verrassingen achteraf te voorkomen.
Robbert Fransen won met zijn afstudeeronderzoek de scriptieprijs van het Lectoraat Business Entrepreneurship.

Gefeliciteerd toppers!

Alle afgestudeerde ondernemers die van de regeling gebruik hebben gemaakt, mogen nog tot 2 jaar na het afstuderen gebruik maken van de faciliteiten zoals: coaching, werkplekken en het uitgebreide netwerk van het Fontys Centrum voor Ondernemerschap.

Meer informatie over de regeling en de studentondernemers vind je terug op www.fontys.nl/cvo

Auteur: Irene Vriezen | Fontys Centrum voor Ondernemerschap