januari

Dare the future tijdens ICT in Practice 2021

Flyer IIP 2021 A5

Donderdag 4 februari 2021 vindt de 4de editie van het Fontys Hogeschool ICT (FHICT) symposium ICT in Practice (IIP) plaats. Dit is het evenement voor en door studenten, docenten, lectoraten, onderzoekers en partners (Partners in Innovation/Education), waar kennis en onderzoeksresultaten in ICT-innovatie gedeeld worden. Deze editie, met het thema “Dare The Future”, is geheel online.

Dare the future
De mondiale pandemie heeft veel digitale ontwikkelingen in een stroomversnelling gebracht. Dat zorgt voor intensievere toepassing van ICT-oplossingen en vraag naar innovaties, waar nieuwe uitdagingen bij komen kijken. Het toegepaste onderzoek, wat binnen het InnovationLab op FHICT uitgevoerd wordt, richt zich op het vinden van oplossingen. “Dare The Future” is daarom het thema van dit symposium, waar vraagstukken uit domeinen als Robots, Applied Games, Digital Communities, Human Capital, Data & Software Services en Artificial Intelligence aan bod komen. Stuk voor stuk relevanter en urgenter in een wereld op (digitale) afstand. FHICT zet zich in voor praktijkgericht onderwijs op basis van actuele onderzoeksvragen uit het ICT-werkveld. IIP is hét jaarlijkse moment voor belanghebbenden en geïnteresseerden in ICT-onderwijs en onderzoek om, zeker in deze tijd, samen te komen en kennis, inzichten en inspiratie uit te wisselen.

InnovationLab op Strijp TQ
Dit jaar vindt IIP online plaats. Het liefste zouden we je natuurlijk ontvangen op onze fysieke locatie op Strijp TQ, het kloppende hart van IIP. Hier is FHICT sinds 2018 gevestigd met het FHICT InnovationLab; een locatie voor uniek onderwijs én onderzoek, wat de transitie van Fontys naar een kennisinstelling belichaamt. Hier werken studenten, docenten en onderzoekers samen met partners uit het bedrijfsleven aan een nieuwe vorm van kennisuitwisseling binnen de Brainport en Midpoint regio. IIP is het event waar FHICT kennis en resultaten uit de uiteenlopende projecten ontsluit en deelt met een groeiend netwerk van uitvoerenden en betrokkenen binnen techniek en innovatie.

Programma en deelname
Meer weten of je direct aanmelden? Deelname aan het symposium is kosteloos en voor iedereen toegankelijk. Bekijk alvast het uitgebreide programma en meld je aan.

Contact organisatie: ictinpractice@fontys.nl.

Auteur: Olwen Willems