Campus Rachelsmolen krijgt nieuw onderwijsgebouw

nieuwbouw Rachelsmolen

Maandag 16 april starten we op campus Rachelsmolen met de bouw van een bovengrondse parkeergarage. Dat doen we om ruimte te creëren voor verdere uitbreidingsplannen op de campus.

Zo krijgt de campus een nieuw onderwijsgebouw. Dit gebouw, R10, komt op de plaats van het huidige parkeerterrein vóór gebouw R3 en wordt het nieuwe onderkomen van onder andere de Hogeschool ICT. De bouw start dit jaar nog. In 2020 staat de verhuizing van FHICT naar de nieuwbouw op de campus gepland.

Het ontwerp van het nieuwe gebouw wordt komende maand definitief gemaakt. Een impressie kunnen we nu al laten zien. Het wordt een gebouw met een sterk eigen karakter. Met transparante gevels, waardoor het onderwijs straks goed zichtbaar is. Samenwerking en ontmoeting staan centraal in dit nieuwe gebouw.

In het gebouw vind je straks Open ICT labs waar studenten, medewerkers, bedrijfsleven en belangstellenden samenwerken. Hoe dat er precies allemaal uit gaat zien, wordt nu verder uitgewerkt in een interieurontwerp. FHICT, de dienst Huisvesting en Facilitaire zaken en de architect werken in dit proces nauw samen.

Meer weten over campusontwikkeling Rachelsmolen? Neem eens een kijkje op fontys.nl/bouwenaanjouwtoekomst of volg de ontwikkelingen op Facebook Fontys bouwt aan jouw toekomst.

Auteur: Inge Janssen