Eindhoven,
november

“Blooms” van Fontys Hogeschool Engineering op GLOW NEXT

bloomfheng.jpg

Op GLOW NEXT met het thema “about light” zijn veel nieuwe projecten te zien. Het project “Blooms” uitgevoerd door studenten van Fontys Hogeschool Engineering, onder leiding van Geert Langereis, is te zien bij de onderdoorgang van gebouw Anton op Strijp S. Alle projecten op GLOW NEXT zijn uitkomsten van experimentele samenwerkingen tussen creatief talent en de high tech industrie.

De zeven studenten van elektrotechniek, werktuigbouwkunde en mechatronica van Fontys Hogeschool Engineering gingen in februari de uitdaging aan om een creatie te maken voor GLOW NEXT. Het idee komt van John Edmark van Stanford University. John Edmark (ontwerper en kunstenaar) creëerde deze opvallende 3D sculpturen die, wanneer geanimeerd onder een stroboscoop, visueel de schoonheid van de wiskundige Fibonacci-reeks toont.

Bewegende objecten
Geert Langereis laat de objecten met zijn team tot leven komen. “Wat je in het project ziet hangt af van de waarnemer. In de creatie "Blooms" brengt de verlichting de objecten tot leven. De objecten zijn geïnspireerd op vormen en structuren uit de natuur. Het lijkt alsof de objecten in elkaar overvloeien, waardoor de illusie van bewegende objecten ontstaat”, aldus Geert.

Objexlab
Het project is volledig binnen Fontys Hogeschool Engineering tot stand gekomen met medewerking van studenten en enkele docenten. De 3D objecten zijn geprint in Objexlab, het 3D Print lab van Fontys Hogeschool Engineering.

Met dank aan studenten project “Blooms”: Bas Janssen, Stijn Maas, Floris-Jan Hoek, Jim van der Heiden, Bart Tijmensen, Stefan Ketelaars, Malou van den Eijnde en Stef den Hond
Studenten Objexlab: Martin Stroetinga, Joris Lammers en Thijs van Diessen
Medewerkers Fontys: Herbert Veenstra en Eric Rutjens

GLOW 2015