ASQ Fontys en boost je innovatiekracht!

Hét hightech event van Fontys voor ondernemers

dtw

Op dinsdagmiddag 16 mei aanstaande vindt tijdens de Dutch Technology Week in Klokgebouw Eindhoven hét hightech event voor ondernemers plaats die op zoek zijn naar innovatieve technologieën en een boost willen geven aan hun innovatiekracht.

Het bedrijfsleven is van harte welkom om kennis te maken met Fontys op het gebied van nieuwe toepassingen binnen de hightech. Bezoekers worden uitgenodigd om één of meerdere innovatievraagstukken uit de eigen praktijk voor te leggen en te bespreken met inhoudelijk deskundigen van Fontys en collega-ondernemers. In verschillende ‘labs’ rondom de hightech thema’s komen – door middel van brainstormen - de antwoorden op de vraagstukken naar voren en kan gesproken worden over mogelijke samenwerking tussen Fontys en de onderneming. Een event waar je bij aanwezig wilt zijn, wanneer je op zoek bent naar nieuwe kennis en toepassingen!

De thema’s die in de verschillende ‘labs’ en in de stands te zien zijn en waarvan deskundigen aanwezig zijn, zijn: additive manufacturing, agro-mechatronics, applied natural science, big data, business entrepreneurship, business service innovation, distributed sensor systems, electric drive, high tech embedded software, interaction design en robotics.

Samenwerking met het bedrijfsleven is voor Fontys heel belangrijk. Immers ons onderwijs en onderzoek moet aansluiten bij actuele en toekomstige vragen en behoeften, van de student maar ook zeker van het werkveld en de samenleving. Fontys wil de vragen van de toekomst mede formuleren, agenderen, onderzoeken en zo mogelijk oplossen. In professionele ateliers, werkplaatsen, living labs of innovatiecentra maken onze studenten zich de beroepstaken eigen en werken ze samen met onderzoekers, docenten en professionals uit de praktijk aan nieuwe ontwikkelingen in de beroepspraktijk. Dit verbindt ons met de actuele ontwikkelingen in de beroepspraktijk en onze partners met de stroom van startbekwame professionals, en de innovatiekracht van onze lectoraten.

De vraagstukken die tijdens ASQFontys door de ondernemers gesteld worden, kunnen door onze studenten in samenwerking met lectoren en docenten door middel van praktijkgerichte voorbeelden en proefopstellingen beantwoord worden. En zo draagt Fontys haar steentje bij aan de hightech regio.

ASQFontys vindt plaats op dinsdag 16 mei aanstaande van 14.30 tot 18.30 uur in het Klokgebouw in Eindhoven. Achtergrondinformatie over de vakgebieden, het volledige programma en de aanmeldpagina zijn te vinden via www.fontys.nl/ASQfontys

Auteur: Christel Ruijs