maart

Artificiële intelligentie hoofdthema Symposium ICT In Practice op 21 maart

IIP

Donderdag 21 maart 2019 organiseert Fontys Hogeschool ICT (FHICT) de tweede editie van het onderzoekssymposium ICT In Practice (IIP) in het Natlab Eindhoven. Het symposium biedt een platform voor docenten, lectoren, studenten en Partners in Education van FHICT om kennis en ervaringen te delen. Daarnaast is er ook ruimte om diverse projecten en producten te demonstreren. Dit alles in het teken van Demystifying AI.

Demystifying AI
Artificiële Intelligentie (AI) is vandaag de dag niet meer weg te denken bij grote technologische ontwikkelingen, zoals intelligente chatbots, spraakgestuurde assistentie, zelfrijdende auto’s, medische (zelf)diagnose, behandelingen etc. AI stuurt de digitale transformatie bij de ontwikkeling van betekenisvolle diensten voor de consument en gebruiker. Maak kennis met actuele ontwikkelingen en toepassingen van AI tijdens de tweede editie van het ICT In Practice onderzoekssymposium. Daarbij staan projecten van FHICT studenten, docenten en de partnerbedrijven centraal.

Het aanbod van meer dan twintig sprekers, ruim twintig productdemonstraties en projectpresentaties en drie discussies biedt een unieke gelegenheid voor verdieping in de actuele ontwikkelingen en vooral praktische toepassingen van AI.

Programma
Vanaf 14.30 uur gaan de deuren van het Natlab open. Gerard Schouten (lector Big Data en lector van het jaar 2018) opent om 15.00 uur het symposium. Daarna starten vanaf 15.30 uur drie tracks waarin de ruim twintig sprekers verschillende thema’s binnen AI zullen aansnijden zoals “Value creation with AI”, “Embodied AI”, “Deep learning applications”, “AI for Good” en “Engineering Humanity”. Daarnaast worden drie discussies georganiseerd met als onderwerp: techniekfilosofie, de FHICT #2023 OPEN UP ambitie en uitdagingen en controversies rondom de AI-hype. Verder is er een doorlopende markt met ruim twintig interessante ICT-projecten en -producten. Hierbij wordt onder de deelnemende studenten de High Tech Award 2019 uitgereikt door Fontys Centre of Expertise High Tech Systems and Materials (HTSM). Het symposium wordt om 19.00 uur feestelijk afgesloten met een (netwerk)-borrel. Het gehele programma is hier te bekijken.

Van onderwijs- naar kennisinstelling
IIP richt zich op toegepast ofwel praktijkgericht onderzoek. Het doel is om dit type onderzoek binnen het domein van ICT te stimuleren. Het symposium neemt hierbij een belangrijke stap om FHICT als kennisinstelling te profileren en kansen te bieden in zowel de Brainport-regio rondom Eindhoven als de Midpoint-omgeving rondom Tilburg.

Aanmelden
Nieuwsgierig geworden? Iedereen is van harte welkom, mits een (gratis) ticket.  Aanmelden kan hier.

De aftermovie van 2018 kun je hier bekijken.
Contact organisatie: ictinpractice@fontys.nl