Samenwerking met het Werkveld

Op zoek naar een frisse blik of extra denkkracht?
Zet uw organisatie in de schijnwerpers bij de professionals van de toekomst en vergroot uw netwerk.
Bij Fontys Pedagogiek werken we nauw samen met het werkveld. Onze studenten leren door te werken aan actuele thema’s en praktijkvraagstukken. Dat kan op twee manieren:
Pedagogische kwesties
Soms blijven vragen liggen die uw organisatie verder kunnen helpen. In projectgroepen gaan onze studenten hiermee aan de slag, onder begeleiding van professionals van Fontys. Deze praktijkvraagstukken noemen we Pedagogische kwesties.
Werkplekleren
Bij Werkplekleren werkt een student op uw eigen werkvloer aan persoonlijke leerdoelen en ontwikkelt hij of zij specifieke bekwaamheden. U geeft praktische feedback op het pedagogisch handelen en het leerproces van de student. Zo krijgt u nieuwe inzichten en antwoorden op relevante vraagstukken binnen uw organisatie.
Werken in de driehoek
Samenwerking tussen werkveld, student en coaches noemen we Werken in de driehoek. Het idee is simpel: iedereen leert van en met elkaar. De student, de professional en de coach hebben een lerende houding. Zo worden onze studenten nog beter voorbereid op hun toekomstige werk.
Educatief Partnerschap
Een Educatief Partnerschap is een langdurige samenwerking. Het levert praktijkgerichte professionals op die waardevol zijn voor uw organisatie en concrete kennis voor uw praktijk. Tegelijkertijd helpt het Fontys Pedagogiek om onderwijs nog beter aan te laten sluiten bij de behoeften in het werkveld.
Ook samenwerken?
Er zijn genoeg redenen om uw organisatie te versterken met pedagogen van de toekomst. Alles begint met een persoonlijk gesprek. Neem contact op via: educatievepartnerspedagogiek@fontys.nl