Eindhoven,
september

Zorg voor Morgen vanaf 23 september op tv

zorgvoormorgen-2.jpg

Fontys Expertisecentrum Gezondheidszorg en Technologie (EGT) en Omroep Brabant presenteren vanaf 23 september (18.15 uur) het driewekelijkse televisieprogramma Zorg voor Morgen. Presentator Manuel Venderbos (ook bekend van het RTL5-programma Galileo) gaat hierin op zoek naar innovaties in de zorg.

Uiteraard is er in het tv-programma veel aandacht voor projecten die worden uitgevoerd door studenten en medewerkers binnen het Expertisecentrum Gezondheidszorg en Technologie, maar ook projecten van externe partners van het EGT, zoals de Technische Universiteit Eindhoven komen aan bod. Voor ieder van de vijf uitzendingen is een thema gekozen: langer thuis wonen, 3D technieken in de zorg, dementie, sport en bewegen en geestelijke gezondheidszorg. De eerste aflevering van Zorgen voor Morgen met als thema ‘langer thuis wonen’ wordt uitgezonden op 23 september. De andere uitzenddata zijn: 14 oktober (3D technieken in de zorg), 4 november (dementie), 25 november (sport en bewegen) en 16 december (geestelijke gezondheidszorg).

Fontys Kenniscafé
Naar aanleiding van de uitzendingen van Zorg voor Morgen worden een aantal speciale edities van het Fontys Kenniscafé georganiseerd. Deze bijeenkomsten zijn met name bedoeld voor professionals in de zorg en voor mensen die zich bezighouden met zorginnovaties. Op 8 november 2016 vindt het eerste Fontys Kenniscafé plaats van 17.30 tot 22.00 uur bij Fontys Hogescholen, gebouw TF (Theodor Fliednerstraat) in Eindhoven. Meer informatie over deze bijzondere edities van Fontys Kenniscafé volgt via de website van het EGT.

Auteur: Erwin Hoeks