oktober

Uitkomsten van een dialoog met studenten over onderwijskwaliteit

jwelmersenstudentenonderwijskwaliteit.jpg

Op 19 september jl. hebben studenten van diverse Fontysinstituten en het college van bestuur (CvB) een dialoog met elkaar gevoerd over onderwijskwaliteit en talentontwikkeling. Het doel van de bijeenkomst was om het bestuur input te geven in de discussie over een nieuwe manier van evalueren, verbeteren en borgen van onderwijskwaliteit binnen instituten. De uitkomsten van de dialoog zijn samengevat in: Studenten over onderwijskwaliteit en talentontwikkeling; Uitkomsten van een dialoog met studenten van Fontys Hogescholen. (zie downnloads bij dit artikel).

Jan Welmers: “We willen vanuit het college van bestuur stimuleren dat docenten én studenten vaker een kritische dialoog met elkaar kunnen voeren. Ik beschouw dat als een belangrijk onderdeel voor een toenemende mate van eigen zeggenschap over de wijze waarop we onze onderwijskwaliteit kunnen borgen en evalueren.”

Op 17 oktober jl. hebben vier studenten de uitkomsten van de dialoog aan Jan Welmers overhandigd. Wat hem betreft was deze dialoog het begin van een reeks aan activiteiten om met studenten in gesprek te zijn. “Ook al zal het lastig zijn om onderwijs te organiseren waarbij 44.000 studenten allemaal tevreden zijn”, aldus Jan Welmers. “Als we gewoon denken dat dat wél kan!?”, was de reactie van één van de studenten. Waarop Jan Welmers iedere student binnen Fontys uitnodigt om ideeën aan te reiken hoe het onderwijs beter kan: j.welmers@fontys.nl.

Auteur: Martin de Wolf