Eindhoven,
19
november
2014
|
12:48
Europe/Amsterdam

Shaghayegh Molawi: ‘Het onderste uit de kan halen’

Samenvatting

Minister Bussemaker maakt een hoger onderwijstour met de titel: Investeren in de toekomst, uitdagend en excellent hoger onderwijs in de toekomst vraagt om extra investeringen. Op 24 november is de minister te gast in de regio Zuid. De opbrengsten van de gesprekken leveren een bijdrage aan de strategische agenda hoger onderwijs, onderzoek en wetenschap, die in de zomer van 2015 verschijnt. Studente Shaghayegh Molawi is gevraagd een bijdrage aan de HO-tour te leveren.

dgsmolawi1.jpg

Stel jezelf eens voor?

‘Mijn naam is Shaghayegh Molawi, 22 jarige vierdejaars studente HBO-Rechten aan de Juridische Hogeschool Avans-Fontys (JHS). Ik ben actief binnen diverse raden binnen Avans, Fontys en de JHS. Naast mijn studie heb ik veelvuldig overleg met verscheidene raden van deze organisaties. Om stoom af te blazen zoek ik mijn rust in het kijken van films en door ‘quality time’ te besteden met vrienden en familie.’

Wat studeer je, waarom deze opleiding?

‘Ik ben rechten gaan studeren, omdat ik mij wil inzetten voor ‘the less fortunate’. Ik hoop iets te kunnen betekenen in het leven van degenen die niets hebben en/of onterecht behandeld worden.’

Je bent gevraagd om actief te zijn bij tour minister Bussemaker. Is dat spannend of juist erg leuk?

‘De voorzitter van de studentenfractie van de Centrale Medezeggenschapsraad (CMR) heeft mij gevraagd om een pitch te houden bij de HO-tour van minister Bussemaker op 24 november. Lang heb ik daar niet over hoeven na te denken. Ik kijk er dan ook erg naar uit, maar ben ook zenuwachtig. Ik heb minister Bussemaker nog niet eerder mogen ontmoeten.’

Op 24 november is de werktitel ‘Instelling van de toekomst’ Hoe ziet die er volgens jou uit? 

‘Binnen de Centrale Medezeggenschapsraad van Fontys en de Avans Medezeggenschapsraad (AMR) is het onderwerp digitalisering vaak aan bod gekomen. Door te sparren met medestudenten over dit onderwerp en door verslagen te lezen over dit onderwerp heb ik mij goed kunnen verdiepen. Dit is dan ook een goede voorbereiding voor mij geweest voor 24 november a.s.

Mijn pitch gaat ook over het digitaliseren van onderwijs, in het bijzonder het opnemen van hoorcolleges door hogescholen. Kort gezegd houdt mijn pitch in dat wanneer de minister investeert in het opnemen van hoorcolleges, de studenten voortaan een gemist hoorcollege kunnen terugzien. Ook is het opnemen van hoorcolleges bevorderlijk voor de ondersteuning bij het leren van een tentamen. Studenten hoeven zich namelijk niet steeds bezig te houden met aantekeningen maken tijdens een hoorcollege, maar kunnen deze later terugzien. Daarnaast kunnen ook docenten leren van hun opnames, door deze terug te zien en zien wat de studenten zien.’

Wat betekent 'Denk Groter' voor jou persoonlijk? Wat is je volgende uitdaging?

‘Denk Groter betekent voor mij persoonlijk dat ik gemotiveerd wordt om mijn grenzen te verleggen en het onderste uit de kan te halen. Dat zal bijdragen aan mijn doelstelling om de ‘the less fortunate’ in onze maatschappij vooruit te helpen. Mijn volgende uitdaging is mijn afstudeerstage. Ik hoop veel te kunnen leren tijdens die periode en hoop ook dat de stage een leerzame uitdaging zal zijn. Daarnaast hoop ik verder te kunnen studeren om de titel ‘Meester in de rechten’ te behalen.’