Fontys op het podium bij Festival Mundial

Mundial 06

Festival Mundial biedt een programma dat verrast, dat spannend is en waar lef voor nodig is. Die uitdaging nemen een aantal studenten en collega’s ook dit jaar weer aan. Op het podium en achter de schermen, in de spotlight of in de luwte. Ze vinden het allemaal leuk om een bijdrage aan het Festival te leveren. Aan de 30e editie werken mee:

Fontys Live
Achter de schermen wordt al hard gewerkt door de ruim 20 studenten die meewerken aan Fontys Live. Hoofdredacteuren zijn dit jaar Donna Senders en Michelle Peters. In de voorbereiding zijn docenten Cécile Hibbeln en Maruschka Gijsen actief. FontysLive werkt het hele weekend aan filmpjes, audiofragmenten, foto’s en recensies om het festival zo goed mogelijk in beeld te brengen. Zij doen dit in samenwerking met onder andere het Brabants Dagblad. De redactie is dit jaar te vinden in gebouw 84. In deze Fontys area zullen ook een aantal interviews met festivalartiesten worden gedaan. je heel dicht bij

Presentatie podium Koepelhal
Festival Mundial was vorig jaar heel content met de presentatie van FHJ student Julian Klop. Reden waarom Julian ook dit jaar weer als presentator op het podium in de Koepelhal staat. Kennis maken met Julian?

Science Stories
In en om de Kennismakerij is op 24 en 25 juni De Klas te vinden, één van de festival areas. Samen met Night University en de Kennismakerij is het programma Science Stories samengesteld. Docent Gert Poppe (ACI) en Leendert van der Valk (oud docent) staan voor de klas. Elk van de Science Stories duurt ongeveer 20 minuten waarna er tijd is voor een nagesprek of experiment. Kies zelf je vakkenpakket en ontdek de onverwachte thema's, luister naar bijzondere verhalen of onderga zelf 'weird science'…als je durft! Het programma van 24 en 25 juni in de Kennismakerij.

Archy, de revolutie in de uitgaanswereld
Archy beleeft de primeur dit weekend. Archy is bedacht door Kevin van Bodegom, Niels Veen en Remy van den Hurk, drie studenten van Fontys Academy for Creative Industries die tijdens hun minor Dance Industry op het idee kwamen. Op Mundial gaan zij voor het eerst het concept testen onder de bezoekers. Archy gaat ervoor zorgen dat jij lekker kunt dansen, chillen of nieuwe mensen ontmoeten, zonder dat je je daarbij druk hoeft te maken om een dj. Want daar gaat het allemaal om, samen plezier maken! Je vindt Archy op zaterdag en zondag vanaf 16.00u in De Mix op het terrein!

Minor project FHK
Studenten FHK hebben zeven verschillende performances gemaakt die beide dagen doorlopend te zien zijn. De opvoeringen variëren van een hotel waar bezoekers hun mobiele telefoon tijdens het festival kunnen laten logeren, tot een ruimte waar een verhaal verteld wordt met een bewegend hologram, van een plek waar je zelf je ideale festival kunt bouwen tot een plek waar je via een portofoon contact kunt leggen met voor jou onbekende festivalgangers, die je daarna in het echt kunt ontmoeten. Hier vindt je de opdracht omschrijving van waaruit alle projecten ontstaan zijn.

Tickets
Ga naar www.festivalmundial.nl/tickets vul de code FONTYS17 in en ontvang 10% korting op je festivalticket.

Auteur: Jessy Kouwenberg