Eindhoven,
september

Expositiedebat ‘Jeugdhulp in Zuid-Limburg’

Op woensdag 30 september om 14.00 uur vindt in het Glaspaleis in Heerlen het expositiedebat Jeugdhulp in Zuid-Limburg plaats. Het expositiedebat is een bijzondere mix tussen inhoudelijke onderwerpen en ‘denk’beelden. Dit debat wordt georganiseerd door Fontys Hogeschool Pedagogiek, de faculteit Sociale Studies van Zuyd Hogeschool en Gemeente Heerlen. Jordy Clemens, wethouder Onderwijs en Jeugd van de Gemeente Heerlen opent het debat.

Afsluitende bijeenkomst cyclus jeugdzorg
Het expositiedebat ‘Jeugdhulp in Zuid-Limburg’ is de afsluitende bijeenkomst in de cyclus Jeugdzorg. In 2013 is de cyclus begonnen met ‘Ontbijten met jeugdzorg’ in de schouwburg in Sittard, in 2014 volgde ‘Lunchen met jeugdzorg’ in Maastricht, en nu afsluitende het expositiedebat in het Glaspaleis in Heerlen.

Aanleiding van de bijeenkomsten
Aanleiding voor het organiseren van deze bijeenkomsten is de nieuwe Jeugdwet die vanaf 1 januari 2015 is ingevoerd. Door deze wetswijziging zijn gemeenten verantwoordelijk voor de kwaliteit en de uitvoering van Jeugdhulp. Tijdens alle bijeenkomsten werd door betrokkenen gesproken over de toekomstige aanpak van Jeugdhulp in Zuid-Limburg, wat dit betekent voor de toekomstige jeugdzorgwerker en hoe hogescholen hun studenten hierop kunnen voorbereiden.

Expositiedebat
Het expositiedebat is een prachtige visie-expositie met ‘,denk’beelden over heden en toekomst van ‘De Jeugdhulp in Limburg’. Aan de hand van deze beelden wordt een breed scala aan boeiende kwesties rondom jeugdhulp besproken.

Interesse
Het expositiedebat vindt plaats op 30 september 2015 in het Glaspaleis in Heerlen. De entree is gratis.Het start om 14.00 uur en duurt tot 17.00 uur.

Heeft u interesse om het expositiedebat in het Glaspaleis bij te wonen? Er zijn nog enkele plekken beschikbaar. U kunt zich aanmelden door een e-mail te sturen aan externebetrekkingen@fontys.nl.

Noot voor de redactie

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Esther van Unen, tel: 08850 77663 of via e.vanunen@fontys.nl

Kijk voor meer nieuws over Fontys op www.fontys.nl/nieuws of volg het via Twitter http://twitter.com/fontys of rss http://www.fontys.nl/rss/nieuws.aspx

Fontys Hogescholen is met 40.000 studenten de grootste hogeschool van Zuid-Nederland. Voor meer informatie over de verschillende opleidingen en lesplaatsen kijk op www.fontys.nl.

Fontys stimuleert groei door aandacht en uitdaging. Dat begint bij goed en inspirerend onderwijs. Fontys haalt het beste uit haar studenten en medewerkers. Groei in kennis en groei als persoon. Samen werken we aan ambities, aan het verwezelijken van dromen. Samen Denken we Groter!