Eindhoven,

Eerste Eindhovense geluksplekken onthuld

Daan Roosegaarde 7

Fontys en het Parktheater hebben op maandag 30 maart de eerste elf geluksplekken van Eindhoven onthuld. Dat gebeurde tijdens een korte ceremonie bij één van de geluksplekken: de eeuwenoude plataan bij de Wasvenboerderij. Wethouder Mary-Ann Schreurs nam de plekken namens de gemeente Eindhoven in ontvangst.

De plekken komen voort uit het onderzoek dat het Parktheater en studenten van Fontys Hogeschool HRM en Psychologie de afgelopen maanden samen met Leo Bormans, geluksambassadeur en schrijver van het World Book of Hapinness, hebben uitgevoerd. Op de 11 geselecteerde plekken vinden bezoekers tips en opdrachten die bijdragen aan een gelukkiger leven.

Het onderzoek naar de geluksplekken vond plaats in het kader van ‘Geluk voor Eindhoven’, de themaweek die het Parktheater en Fontys eerder deze maand samen organiseerden. Studenten van Fontys Hogeschool HRM en Psychologie zijn de verschillende Eindhovense wijken ingegaan om te ontdekken op welke plekken Eindhovenaren geluk ervaren. Daarnaast konden Eindhovenare hun geluksplek via mail en social media kenbaar maken.

De Eindhovense geluksplekken en de bijbehorende opdrachten zijn verzameld in een brochure die vanaf deze week verkrijgbaar is bij het VVV-kantoor, op de meeste geluksplekken en bij de balie van gebouw R3 op campus Rachelsmolen. Bij de plekken worden ook borden geplaatst met de uitleg. Daarnaast is de brochure ook online te raadplegen op www.gelukvooreindhoven.nl In de online versie zijn de gelukstips echter niet opgenomen.