Lectoraatsprijzen voor het beste afstudeerpraktijkonderzoek uitgereikt
FLOS-lectoraatssymposium
Na twee jaar onderbreking door corona vond woensdag 22 juni weer het jaarlijkse FLOS-lectoraatssymposium plaats. Onder de noemer 'Samen opleiden voor nieuw Onderwijs' organiseerde FLOS-lectoraat ‘Integratief Opleiden & Boundary Crossing’ het symposium in samenwerking met Samen Opleiden | AOSL en het innovatienetwerk De OnderwijsWerkplaats Limburg.
Naast workshops, presentaties en good practices uit het Limburgse onderwijs, presenteren studenten hun afstudeerprojecten uit de schoolpraktijk. Met ruim 250 bezoekers en een mix van bijdragen van leraren in opleiding, ervaren leraren, opleiders, onderwijsexperts en onderzoekers een geslaagde en inspirerende middag.
Beste bachelor en master afstudeerpraktijkonderzoek
Aan het eind van het symposium werden de jaarlijkse lectoraatsprijzen voor het beste bachelor en master afstudeerpraktijkonderzoek bekend gemaakt. FLOS-lector Frank Crasborn reikte de prijzen voor de beste FLOS-afstudeerpraktijkonderzoeken uit aan Linda Neuen (links) en Jill Schings.
Linda (SG Phillips van Horne Weert) won de masterprijs voor het onderzoekend ontwerpen van literatuurlessen Engels voor 4-havo leerlingen over het (burgerschaps)thema 'anders zijn'. De bachelorprijs ging naar Jill Schings (Eijkhagen College Landgraaf) voor de ontwikkeling van en onderzoek naar het gebruik van films als context voor schrijfvaardigheidsonderwijs Engels.