Werksessies

In het voorjaar van 2025 verzorgen we een drietal HLO werksessies. Tijdens deze werksessies gaan we in gesprek en aan de slag met een vraagstuk omtrent authentieke, hybride leeromgevingen. Noteer de data én de onderwerpen alvast in je agenda. Inschrijfmogelijkheden volgen binnenkort.

Data en onderwerpen


  • Datum: donderdag 19 juni, 15.00-17.00 uur.

Onderwerp: Samen werken aan onderwijsontwikkeling
Locatie: Eindhoven R4, ruimte 1.40
Inhoud:

Zijn jullie binnen de opleiding bezig met onderwijsontwikkeling of bereiden jullie je daarop voor, dan is deze workshop wellicht wat voor jullie. In deze sessie staan we met elkaar stil bij het waarom, hoe en wat van co-design van onderwijs. Zeker Talentgericht onderwijs vraagt om een gezamenlijke aanpak, waarin docenten met elkaar en stakeholders (zoals werkveldpartners, studenten, onderwijs(logistieke) ondersteuners en bijv. lectoraatsvertegenwoordigers) samen aan de ontwerptafel zitten. We werken immers ook in de eenheden van leeruitkomsten intensief met elkaar samen rondom authentieke vraagstukken. Hoe pak je zo’n proces nu slim aan? Waar moet je rekening mee houden? In deze workshop maak je kennis met de inzichten uit het CCD support model (Custers et al., 2024) en gaan we actief aan de slag met dialoogkaarten, en praktische werkvormen zoals empathy maps die je direct kunt inzetten in het samen werken aan onderwijsontwikkeling. Heb je na deze sessie nog vragen, of word je graag nader begeleid, dan helpen we je graag verder op weg.

Aanmelden:

via dit aanmeldformulier


  • Maandag 23 juni van 09.00-12.00u

Onderwerp: Begeleiden in een authentieke leeromgeving
Locatie: Tilburg Mindlabs, ruimte 0.24
Inhoud:

Binnen een authentieke, hybride leeromgeving (HLO) wordt er volop geleerd en niet alleen door de studenten, maar ook door coaches, docenten, onderzoekers en professionals uit het werkveld. Iedereen leert, maar ook iedereen kan een bijdrage leveren aan het leerproces van de anderen. Dit maakt het samenwerken in een HLO zo interessant voor alle betrokkenen.

Maar hoe gaat dit gezamenlijk proces van leren en begeleiden in zijn werk? Wat moet je daarvoor organiseren en wat kan je juist loslaten? Tijdens deze ontwerpmiddag zoomen we daar verder op in, door uitwisseling tussen de deelnemers te faciliteren en door te leren van een casus uit de praktijk. Ook nemen we jullie mee te nemen in methodes om op een autonomie-ondersteunende manier te begeleiden. Eenieder die dagelijks leert én begeleidt bij het leren in een authentieke, hybride leeromgeving of hier interesse in heeft, is welkom bij deze sessie!

Aanmelden:

via dit aanmeldformulier


Placeholder for Fontys video

Wegens nog niet accepteren van de cookies is de YouTube video niet zichtbaar.

Impressie ontwerpdag

Video: impressie van een ontwerpdag authentieke leeromgevingen (HLO).