Fontys International HRM stream (IHRM)

Als schakel tussen de maatschappij, het bedrijfsleven en de professionals van de toekomst ziet Fontys HRM en Toegepaste Psychologie het belang van opleiden voor en binnen de beroepspraktijk. In een wereld met toenemende ‘global challenges’ vraagt het HR-werkveld expliciet om afgestudeerden met internationale en interculturele competenties. Daarom is de hbo-bacheloropleiding Human Resource Management gestart met een International HRM stream (IHRM). In een praktijkgerichte leerroute gaan tweedejaarsstudenten aan de slag met het versterken van hun internationale en interculturele talent en competenties voor het toekomstige (internationale) werkveld.

Onder begeleiding van een team docenten doen studenten reële werkervaring op in het HR-werkveld en zorgt de expliciet uitdagende leeromgeving ervoor dat zij als toekomstbestendige professionals een relevante en maatschappelijke bijdrage leveren. IHRM-studenten gaan met een onderzoekende houding op zoek naar een passend advies bij uw vraagstuk. Dit vraagstuk kan zich afspelen op maatschappelijk, organisatorisch of individueel vlak.

Zoekt uw organisatie antwoorden op een internationaal of intercultureel vraagstuk op HR-gebied? Of oplossingen voor bijvoorbeeld het bevorderden van inclusie, wederzijds begrip of andere internationale vraagstukken en ontbreekt daarvoor de tijd of expertise? Dan kunnen onze studenten u hierbij helpen.
Bij mogelijke internationale of interculturele opdrachten kunt u denken aan het ontwikkelen en aanbieden van trainingen en workshops, coachingstrajecten voor een bepaalde doelgroep (individueel). Sparren, meedenken en advies geven over een inclusief (onboardings)beleid of employer branding, werkgeluk in een internationale en interculturele context, optimaliseren van teambuilding/samen werken in een samengesteld team.

Wat bieden we?

• Verfrissend perspectief
  • Creatieve/innovatieve oplossingen en inzichten
  • Professionele begeleiding vanuit Fontys
  • Gratis advies gebaseerd op recente (wetenschappelijke) inzichten

Wat vragen we?

• Introductie van het vraagstuk
  • Contact tussen studenten en opdrachtgever in overleg
  • De uitvoering van de opdrachten kan zowel op school als bij de opdrachtgever op locatie

Heeft u een internationaal of intercultureel HRM-vraagstuk? Bekijk de mogelijkheden en meld uw challenge aan. Twijfelt u of het vraagstuk passend is? Neem contact met ons op via: ihrm@fontys.nl.