Goede Start

OpleidingFontysbreed
Themastudiekeuze-digitalisering
Soort project-practice based
Doelgroepstudiekiezers, aankomende student
ContactpersoonRichard Beijer

Een potential meldt zich bij Studielink aan voor een opleiding van Fontys. Na aanmelding wordt deze potential vanuit diverse Fontyspartijen ‘bestookt’ met berichten.

Dienst IT wil een account voor ze aanmaken en stuurt inloggegevens
Dienst SV communiceert over machtigingen voor het collegegeld
Instituten communiceren over de studiekeuzecheck
Dienst M&C stuurt een mailing over Purple etcetera.

Kortom, er wordt tussen het moment van aanmelden en het moment van daadwerkelijk starten met de studie flink gecommuniceerd met deze doelgroep: verschillende boodschappen, verschillende vormen, verschillende afzenders. Daarnaast komen bij het klantcontactcentrum veel vragen binnen over zaken die gaan over aanmelden.

Naar aanleiding van en specifiek gericht op de informatiebehoefte bij de doelgroepen in de periode van aanmelding tot start zijn webomgevingen ingericht voor alle startende studenten bij Fontys. Er is een site voor Nederlandstalige opleidingen, Engelstalige opleidingen en opleidingen specifiek voor de doelgroep professionals. Hier kunnen nieuwe studenten alle Need to and Nice to know informatie vinden die ze nodig hebben om goed te kunnen starten bij Fontys.”

Doel en doelgroep

Professionele en eenduidige communicatie met nieuwe eerstejaars die zich hebben aangemeld, zodat inschrijving vlotter verloopt en ze een ‘goed gevoel’ hebben bij Fontys.

De informatie moet beter toegankelijk zijn, beter op elkaar afgestemd zijn, op het juiste moment aangeboden worden, relevant, duidelijk en efficiënt zijn. Goede Start richt zich op nieuwe eerstejaars studenten die zijn aangemeld bij een opleiding van Fontys. Nederlandstalig en Engelstalig.

Belangrijkste randvoorwaarden

Zowel de diensten als de instituten zijn verantwoordelijk voor het doorlopende beheer en up to date houden van de pagina’s

Werkend principe

Alle informatie die een aankomend student nodig heeft vanaf het moment van aanmelden tot de start van het collegejaar wordt duidelijk, aantrekkelijk en gecategoriseerd aangeboden voor de potential, in een omgeving passend bij de doelgroep en met een tone of voice, passend bij de doelgroep

Belangrijkste opbrengsten

Bijdrage aan een vlotte inschrijving en “je thuis voelen”.
Aanzienlijk minder vragen bij KCC in de maanden juni-augustus.